Østmarka; Mariholtet-Deledalen-Rustadsaga

18 juli 2014. Fra Harløkka til grusbanen og sti opp til Ulsrud. Været var i utgangspunktet bra, men så begynte det å regne og innen jeg nådde Korketrekkeren, så ?bøttet? det ned. Det var tross kraftig regn allikevel fasinerende å skue utover Nøklevann der store vanndråper brøt den ellers så stille overflate.

Jeg passerte Sarabråten og Sleppa hvor jeg tok veien videre mot Mariholtet. Det regnet fortsatt mye og en jeg møtte sa, flott vær, og med tommelen opp som tegn på at alt var ok, fortsatte vi i hver vår retning. Jeg krysset over demningen og fortsatte så videre på Elvågaveien til Deledalen.


Deledalen, 

Det hadde nå nesten gitt seg helt med å regne. Gikk ned skrenten og over bekken. Det var svært lite vann i Nord-Elvåga og for første gang på lang tid, gikk det å ta sti ved lavvann.


Sti ved lavvann

Straks etter passerte jeg over brua og så videre på skogsvei forbi petersbråtan, Langvannsbekken og opp til Høyås. Her i fra fulgte jeg grusvei tilbake til Haraløkka via Rustadsaga. Det var pussig at grusen fra Katisa til Rustadsaga var helt tørr, men slik er det bare. En flott tur rundt Nord-Elvåga tross regn i starten.

 Ca  15,7  km

1:40

 #østmarka #tur #trening #friluftsliv #mosjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top