Østmarka; Haraløkka-Grønmo-Trollvann-Slettfjell….

25 august 2014. Fra Haraløkka til Nøklevann skole og ned “Skolebakken” til Rustadsaga. Tar “Generalen” til Skullerud og Plantasjen, så grusvei opp til vannverket. Været skifter stadig fra “blålilla” med og uten regn til sol, og med en flott regnbue over Østmarka, fortsetter jeg på grusvei til Grønmo og videre opp til Trollvann.


Sti og løypekryss ved Trollvann

Her i fra, følger jeg deler av Flyktningeruta mot Smalvann, men tar så blå sti til høyre og frem til løypekryss ved Gudbrandsdalen. Tar høyre igjen mot Langvann og så en blå sti videre til skogsvei ved Ødegårdsmosen. Til tross for dager med kraftig regn, var underlaget overraskende bra. På skogsvei mot Høyås, ser jeg meg godt rundt, siden det i dette området er blitt sett ulv for ikke så altfor lenge siden. Det skulle ha vært morsomt å få et glimt av den en gang.


Høyås    (gml: foto)

Siden underlaget var så bra som det var, valgte jeg å fortsette på blå sti fra Høyås til Hestehullet over Slettfjell. Også her var forholdene for stiløping svært gode.


Stiløping på Slettfjell

Fra Hestehullet følger jeg grusvei til Sleppa og Sarabråten, før jeg ved Ulsrud tar sti ned til grusbanen. Her avslutter jeg med stigningsløp frem til bom ved p-plassen.


Ulsrud

Ca  16  km

1:48

#østmarka #stiløping #trening #mosjon #kondisjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1239

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top