Nyttårstrimmen 2020 i Kolsåsrunden…..

3 januar 2020. Etter å ha lest om Nyttårstrmmen 2020 på Sportsmanden med virtuell konkurranse der du bor – eller som i mitt tilfelle – der du arbeider, var det nettopp det jeg skulle gjøre da jeg hadde med treningstøy for trim i arb.tiden.

Bedre kan det neppe bli tenkte jeg mens jeg funderte på om jeg skulle velge en flat løype (frem og tilbake) eller en litt mer krevende runde. Etter litt frem- og tilbake valgte jeg å ta “Kolsåsrunden” som er passe krevende og ca 10 km lang.

Ca kl. 09:10 satte jeg avsted fra SBC-bygget langs Elias Smiths vei et stykke før jeg tok til venstre inn Leif larsens vei. Det var litt glatt enkelte steder og uten pigger kunne det bli en utfordring, men det fikk heller stå sin prøve tenkte jeg mens jeg krysser Brynsveien for å følge denne videre. Det går rimelig greit, men pusten er tung. Kanskje ikke så rart med 3 uker uten løpings, litt sykdom og mye mat (hehe), men ettersom det stadig stiger og bakken er lengre enn sist gang (puhh), måtte jeg over i gange. Jeg går opp det siste stykke før jeg fra Asker og Bærum sykehus løper videre langs Brynsveien.

 

Søndre Kolsåstopp sett fra Brynsveien ved Gjettum Brannstasjon

Jeg passerer Kolsås og krysser Lomma før jeg atter må gå i bakken opp til Bryn kirke. Tenkte et øyeblikk på om jeg skulle nøye meg med 5 km, men fra kirken, vender løypa mot øst og en herlig soloppgang. Med denne midt i mot var det ikke vanskelig å finne motivasjon til å fortsette videre. Det var bare å nyte mens jeg fulgte Gamle Lommedalsvei videre forbi Wøien Gård til Vøyenenga.

 

Bryn kirke – Rykkin
Soloppgang sett fra Bryn kirke ved Gamle Lommedalsvei

Fra Vøyenenga følger jeg Skuiveien langs Sandvikselva forbi Kirkerudbakken og videre mot Sandvika. Det går noe lettere og jeg forsøker å øke farten, men det er en del is og uten pigger blir det “stressende”. Straks etter varsler klokka 10 km.

Nyttårstrimmen 2020, 10 km – Mission Complited

 

Yes tenkte jeg – Mission Completed. Og selv om jeg bikket timen (1:01:46) var jeg fornøyd med fullført løp i Nyttårstrimmen 2020. Tungt eller ikke så var det herlig å kunne løpe “Kolsåsrunden” igjen.

 

ca 10 km

1:02

Se Kolsåsrunden på Strava HER;

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top