Øverlandselva – Haslum – Engervannet…

26 oktober 2016. Trim i arb.tiden. Inspirert av Trond Inge og Trond Olavs sakteløping på lav puls, var det nettopp dette jeg hadde tenkt å gjøre i dag. Og ikke minst fordi jeg også har en “kjenning” i leggen og at jeg ikke ville belaste denne for mye.


Turvei langs Engervannet og jernbanen (gml: foto)

Fra Sandvika følger jeg turvei langs Engervannet et stykke før jeg fortsetter langs Engerjordet til ny turvei. Denne går langs Øverlandselva og i fine omgivelser, nyter jeg turen videre.


Langs Øverlandselva (gml:foto)

Etter en stund, svinger elva til venstre mens tur- og gangvei fortsetter rett frem. Jeg følger gangveien videre forbi Gjønnesjordet til rundkjøring ved Nadderud. Her svinger jeg til venstre inn Gamle Ringeriksvei. Det går nå jamt oppover, men greit og ikke lenge etter, er jeg oppe ved Haslum kirke.

Her tar jeg Kirkeveien, Dragveien og Stasjonsveien til Blommenholm St. før jeg fortsetter på turvei til Homans vei. Plutselig dukker sola opp og høstfargene kommer til sin rett. Og mens jeg løper opp Sverrestien, nyter jeg utsikten mot Engervannet som er omkranset av vakre høstfarger.


Flott utsikt mot Kadettangen, Kalvøya og Bærum stadion

Vel over toppen følger jeg Anthon Walles vei og Malmskriverveien den siste biten tilbake til Skattens hus. En flott tur i flotte omgivelser der sola bidro med sitt. Herlig med sakteløping på lav puls.

Ca 11,4 km

1:12

#mosjon #trening #løpetur #budstikka #turogtrening #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top