Med joggesko over Tanumvidda…..

21 januar 2016. I og med det flotte været og at det var lenge siden jeg hadde vært i området Tanum, hadde jeg derfor denne gangen planlagt en tur til Tanum eller “Tanumvidda” som trim i arb.tiden. 

Fra Sandvika fulgte jeg en gangvei langs elva ett stykke før jeg fortsatte langs Slependveien frem til rundkjøring. Været var strålende, men fortsatt kalt og godt innpakket som jeg var, startet jeg på den første av flere stigninger mot Tanum. Det går greit og straks passerer jeg Reverud og deretter Tanum skole, før siste kneika forbi Staver gård. Vel oppe etter ca 3 km med stigninger, flater det ut og jeg følger Vestmarkveien videre til sti- og løypekryss.


Staver gård – Tanum

Her tar jeg av fra veien og følger en opptråkket sti ca 200 ? 300 m frem til vei. Denne følger jeg så videre over «Tanumvidda» og med sol fra en skyfri himmel og masse skoleungdom i skiløypa, nyter jeg turen videre over vidda. Her forteller nok bilder mer enn ord…

 

Ringi gård; en gård på Tanum som driver med epledyrking og produksjon av eplesaft. Gården er delt i Øvre og Nedre Ringi. Gården eies og drives Charlotte og Jon Ø.Ringi som er 10. generasjon eiere siden 1661.


Butterud veien – Butterud. Søndre Kolsåstopp i bakgrunnen

Vel over vidda og ut av skogholtet ved Butterud, følger jeg en turvei videre ned igjennom et boligområde til bunnen av Kirkerudbakken. Her i fra, følger jeg veien langs Isiselva – Sandvikselva tilbake til Skattens hus i Sandvika. 

Ca 12,4 km

1:13

#trening #mosjon #friluftsliv #budstikka #vestmarka #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top