Haraløkka – Abildsø – Ryen….

19 januar 2016. Droppet skitur denne gangen og fant heller frem joggeskoene for en tur i <<favorittrunden>>. Det var fortsatt kaldt og det gjaldt å kle seg godt. 

Fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia til Nøklevann skole og Rustadsaga før jeg fortsatte langs Generalen, Skullerudveien og Enebakkveien til Abildsøkrysset.


Abildsøkrysset – 1962. Lambertseterveien (fra høyre) krysser Enebakkveien og går over i Østensjøveien. Abildsøveien i front. Rekkehusene i Langerudsvingen og Langerudhaugen bak. Abildsø menighetshus midt på bildet. (oslobilder.no)


Abildsøkrysset (oslobilder.no)

Fra Abildsøkrysset følger jeg Enebakkveien frem til Ryen og så en gangvei videre til Manglerud t-bane st. Her pleier jeg å ta Plogveien rett videre forbi Manglerud skole til Enebakkveien, men denne gangen, svingte jeg til venstre inn Beiteveien før jeg fortsatte langs Otto Sogns vei. Fint med litt variasjon tenkte jeg mens jeg tok til høyre i neste veikryss. Og etter å ha fulgt Wetlesons vei ett stykke, var jeg tilbake i Plogveien ved Manglerud skole. Denne følger jeg forbi Abildsø gård og frem til Enebakkveien.


Abildsø gård – 1962 (oslobilder.no) Gården ligger på vestsiden av Østensjøvannet. Mer om Abildsø gård HER

Vel tilbake i Enebakkveien, tar jeg så samme vei til Haraløkka som jeg kom. Underlaget har for det meste vært ok, men glatt i overgangene enkelte steder. 

Ca 13,2 km

1:21

#løpetur #mosjon #turogtrening #landevei #treningerbestute

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top