Lørenskog Halvmaraton – 2016

29 oktober 2016. For fjerde gang satte jeg kursen mot Fjellsrud skole for å delta i Lørenskog Halvmaraton. Løpet som er på 4 runder a`5 km er mitt «favorittløp». Og foruten at jeg trives med løypa, så har jeg nettopp her satt pers hver gang, men dette må jo ta slutt en gang…eller?

Jeg var tidlig ute som jeg pleier og hadde derfor nokså god tid. Jeg ruslet litt rundt omkring før jeg gikk inn i hallen for å hente startnummer. Her treffer jeg flere kjente som Steinar, Trond Inge, Roger, Trond Olav og Ole Martin. Og etter å ha skravlet litt om løpet osv., var det tid for oppvarming.


Sykehusveien sett fra gangbrua mot sør


Under brua for ny runde. Deretter opp til venstre ,over brua og i mål
 


Lørenskog halvmaraton for fjerde gang

Tiden gikk imidlertid fort og det nærmet seg start. Ole Martin som ikke skulle delta, kunne som han pleier nær sagt, stå ved Lørenskog kirke og “serve” drikke. Supert sa jeg, før han forsvant på sykkel. I og med at løpet er et kretsmesterskap i Oslo og Akershus, var det flere av Team Sportsmandens medlemmer som stilte for sine respektive klubber, men vi var allikevel 2 stk. som skulle delta for Team Sportsmanden. Og mens jeg gikk for å stille meg opp i startfeltet, hilser jeg på Anine som var den andre deltakeren for Team Sportsmanden.


Straks klart for start i Lørenskog Halvmaraton

Med en litt trøblete legg den siste tiden var nok ny pers helt i det blå. Men om jeg klarer å løpe 4 jamne runder, så ville jeg være fornøyd. Uansett er det gøy å delta og løypa liker jeg godt.

Klar, ferdig, gå sa starteren og så var løpet i gang. Jeg stod langt bak i feltet og det tok sin tid, men så strakte feltet seg ut og vi var i gang. Først krysset vi Sykehusveien på gangbru for deretter å passere under den samme brua og ut på den første runden.

4 runder a`5 km

Været var strålende og det var passe varmt. Litt vind fra sør, men ikke sjenerende. Langs Gamleveien mot Lørenskog kirke kjente jeg at leggen ikke var helt ok, og da Ole Martin spurte om hvordan det gikk, svarte jeg, at det var helt på grensen av hva leggen tålte. Du får drikke på neste runde sa han i det jeg passerte. Den er grei svarte jeg og hang meg på en gruppe som løp passe fort. Det går greit opp sykehusbakken før det bikker nedover forbi Brannstasjonen og under gangbrua for ny runde.


Langs Gamleveien mot Lørenskog kirke (foto: Sportsmanden)

De to neste rundene går greit og leggen er ok. Ole Martin langer drikke og alt er bare velstand. Jeg løper opp sykehusbakken hver gang og er fornøyd med tingenes tilstand. Under gangbrua for siste gang er jeg allikevel glad for at det er siste runde. For selv om det fortsatt går greit, koster det mer. I enden av Sykehusveien står Ole Martin klar med drikke og denne gangen beholder jeg flaska. Tusen takk!! ropte jeg og fortsatte så videre. På vei oppover mot kirken for siste gang tenkte jeg på hva Stein pleide å si ? «husk og rette blikket opp og fremover». Og hva var det jeg gjorde? Akkurat det motsatte, dvs. rett i bakken fremfor føttene. Men ikke uten grunn. Jeg gjør ofte dette, men samtidig teller jeg til 100 på høyre benet før jeg retter blikket fremover. Da oppdager jeg faktisk hvor langt man kommer og blir positivt overrasket. Dette motiverer og slik fortsetter jeg til Sykehusbakken er passert. Her i fra er det bare å la det stå til nedover mot gangbrua. Vel over brua forsøker jeg å spurte den siste biten til mål.


Lørenskog Halvmaraton – 2016. Well done!

Med en flott medalje for fullført Lørenskog Halvmaraton, er jeg fornøyd med gjennomført løp. Fire runder ble som følger: 25:40, 26:02, 26:08 og 26:41. Litt tyngre på siste runden, men ingen sprekk.

I hallen bivåner jeg premieutdelingen og gøy er det at flere medlemmer av Team Sportsmanden tok medaljer i KM Oslo og Akershus. Se mer om dette på SPORTSMANDEN.

Og før jeg takket for meg, så hadde jeg en hyggelig prat med flere kjente.


Tusen takk til Ole Martin som sørget for drikke. Mange takk!!

Rent tidsmessig var dette mitt dårligste løp her i Lørenskog, men det var det jeg var god for i dag. Fornøyd med gjennomført er jeg uansett.Det er gøy å delta.

Ca 21,1 km

1:51:23

#lørenskoghalvmaraton #turogtrening #teamsportsmanden #mosjon #løp #runforfun #trening

flere bilder følger:

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top