Ulsrudvannet rundt (UVR)

14 august 2014. UVR – 5. løp, det første denne høsten og mitt første for året. Jeg var tidlig ute og startet derfor med oppvarmingen først. Fra Haraløkka tok jeg sti ved Sørli og innover mot Nøklevann. Kom deretter innpå den siste delen (ca 1 km) av UVR-løypa mot mål. Til tross for nedbør de siste dagene var underlaget bra og ikke så ille som jeg fryktet.


Det varmes opp før start med tøy og bøy osv,.

Etter å ha snakket litt med Arnfinn som er primus motor for UVR og noen til av karene i Bøler IF, fikk jeg satt på meg starnummer og ruslet så litt rundt. Her hilste jeg på andre kjente som Trond Inge, Igrid og noen til, før vi stilte oss opp for start. Været var grått og med en overhengende fare for regn, for nok dette ta noe av skylden for at vi ikke var flere enn 37 stk til start denne gangen.


Kun få minutter til start….

Klokken 18.00 gikk starten og de i fremste rekke styrtet avsted. Raskest var Inge Hasund – Bøler IF Friidrett med  tiden 10:08 og blandt jentene/damene, Xeni Dimakos med tiden 14:33.

For egen del ble det en rolig start og jeg var nesten sist i feltet da vi passerte over p-plassen ved Østmarksetra. I steinrøysa tok jeg imidlertid igjen noen før jeg hang meg på noen av de yngre løperne. Over bekken og opp skrenten gikk det greit videre, og etter at kloppene var passert, økte jeg farten. Siste kilometeren er det beste partiet og her passerte jeg flere løpere, før jeg spurtet i mål.


Tidtakerteamet,  Arnfinn med flere

Godt fornøyd med gjennomført løp på tiden 16:14, takket jeg for meg, og avsluttet så dagen med en runde i Blindløypa før jeg var hjemme.

Ca 7,4 km

Mer om UVR her: http://www.bif-friidrett.no/

og på Sportsmanden.no

#uvr #løp #mosjon #østmarka #oslomarka #ulsrudvannetrundt

flere bilder her:



 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top