Landevei; Østensjøvannet rundt m.m.

11 august 2014. Var ferdig skiftet og klar for tur da alle himmelens porter åpnet seg og jeg fikk vente til det verste hadde gitt seg. Litt etter dro jeg ut og det regnet fortsatt men, det var greit og kaldt var det heller ikke. Jeg fulgte Bølerlia til Nøklevann skole, så ned Skolebakken hvor all grus/småpukk nå var blitt skyllet bort, til Rustadsaga. Hadde egentlig tenkt meg en tur i marka i dag, men droppet dette pga mye vann. Jeg fulgte så Generalen til Skullerud skole og turvei videre nedover forbi Rustad skole til grusbanen.


Mot Bogerudmyra og Østensjøvannet

Planen var nå endret til to runder rundt Østensjøvannet inklusive  Bogerudmyra – grusbanen, og som tenkt, så gjort. På den første runden ble det mye hopp og sprett da det var store dammer som skulle passeres, men på den neste runden som gikk motsatt vei, var mye av vannet borte og det gikk greit. Den såkalte “blodbakken” ved Manglerud ishall, ble løpt begge veier. Fra grusbanen tok jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. Avsluttet med stigningsløp opp siste bakken og hjem.


i nordenden av Østensjøvannet   (gml  foto)

Ca17,6 km

1:41

#trening #mosjon #løp #kondisjon #landevei

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top