Sandvika – Billingstadveien – Sopelimekroken – Vestmarkveien….

26 oktober 2017. Trim i arb.tiden. Fra SBC-bygget til Thon Hotel og deretter lang Sandviksveien forbi Bjørnsvika til rundkjøring. Her i fra, tar jeg Lilleåsen og Åsløkkveien videre. Det stiger jamt og det er litt bratt enkelte steder, men jeg løper hele veien opp. Kanskje ble jeg “ivrig” for plutselig endte veien på en snuplass. Jeg hadde underveis, med nesa langt ned i asfalten passert Fjellveien som jeg egentlig skulle ha tatt. Vel tenkte jeg, litt frem og- tilbake skader ikke. Deretter kunne jeg følge Fjellveien til Billingstadveien.

Ringi gård (gml: foto)

Jeg har tidligere løpt opp langs Billingstadveien, men aldri helt opp til Vestmarkveien som var planen denne gangen. Også her stiger det jamt ca 90 høydemeter på 2 km, men i rolig tempo, går det greit. Jeg følger Vestmarkveien et stykke før jeg svinger inn Sopelimekroken. Her er omgivelsene fine og jeg nyter turen videre forbi Ringi gård til jeg kommer ut på Vestmarveien igjen.

Vestmarkveien forbi Tanum skole

Her svinger jeg til venstre og følger Vestmarkveien videre forbi veikryss der jeg kom innpå fra Billingstadveien og deretter Tanum skole før jeg fortsetter nedover langs Gml.Tanumveien. At det går nedover er for belønning å regne da tilsvarende er blitt løpt oppover. Straks etter å ha fulgt Slependveien til Sandvikselva tar jeg gangvei langs denne tilbake til SBC-bygget.  

Slependveien mot Sandvikselva

Ca 13,5 km

1:23

#løpetur #mosjon #vestmarka #trening #tur #budstikka 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top