Landevei; Klemetsrud – Hauketo – Nordstrand…

7 august 2015. Hadde tenkt å ta en tur i Østmarka men, etter skybruddet tidligere på dagen valgte jeg heller en tur langs landeveien.

Fra Haraløkka til Nøklevann skole og ned “skolebakken” til Rustadsaga, før jeg fortsatte langs Generalen forbi Skullerud til Skulleruddumpa. Her tar jeg Vinterveien videre opp til Dal og Brenna. Det var mye vann og flere steder rant vannet over veien.

Ned den ene og opp av den andre

Ved Klemetsrud tar jeg til høyre og følger gangvei videre mot Hauketo langs en brun og flomstor Gjersrudbekk. Underveis registrerer jeg at det er mange brunsnegler i veien, og stor blir derfor overraskelsen da jeg oppdager at sneglene som ligger i flere titalls på gangveien langs Gjersrudbekken, er svarte skogssnegler. Dette var da merkelig tenkte jeg mens jeg fortsatte videre mot Hauketo.


Nedre Prinsdalsvei – Hauketo

Jeg går over Nedre Prinsdalsvei på gangbru og fortsetter så videre langs Ekebergveien opp til Sæter og frem til neste veikryss. Her tar jeg til høyre inn Lindbäckveien, Freidigveien og Mikrobølgen, før jeg fra Langbølgen fortsetter langs Glimmerveien. Tar deretter turvei ned Grisebakken og over E6 før jeg fortsetter langs Generalen til Rustadsaga. Går opp skolebakken før jeg avslutter med stigningsløp langs Bølerlia til Haraløkka.   

Ca 16,8 km

1:37

#trening #mosjon #løpetur

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top