Eterveien – Ekebergveien – Ljabruveien….

7 mars 2016. Til tross for gode forhold i marka med fine løyper og alt det der, så valgte jeg joggesko for en tur langs landeveien. Og fra Haraløkka tok jeg gangveien ned til Generalen som jeg følger videre forbi Bøler st. til veikryss. Her svinger jeg til høyre inn Eterveien.


Den Norske Eterfabrikk (DNF) var verdens eldste eterfabrikk og en av de siste gjennværende produksjonsbedrifter i Oslo. Den ble etablert de 2.februar 1900 og var den eneste av sitt slag i Nord-Europa.

Fra Abildsøkrysset følger jeg Enebakkveien ett stykke før jeg krysser E6. Deretter går jeg opp Griser`n til Glimmerveien. Bena er ikke så villige og det går tungt, men i rolig tempo fortsetter jeg videre forbi Munkelia og ned Mikrobølgen til Obersten. Tar så Freidigveien – Lindbäckveien til Ekebergveien som jeg følger over Sæterkrysset og ned til Hauketo.

Det går greit og bena fungerer bedre. Fra Hauketo følger jeg gangvei langs Gjersrudbekken og om man liker lange slake stigninger, så er denne veien frem til Klemetsrud ( ca 2,7 km) en av mine favoritter. Denne gangen var det imidlertid ikke brøytet og med 2-3 cm snø var det nokså tungt, men da det kom en sykkelist forbi, hang jeg meg på ham.

Vel fremme på Klemetsrud tar jeg til venstre og fortsetter så på gangvei til Brenna og Dal før jeg tar Vinterveien ned til Skulleruddumpa. Etter å ha gått opp Skullerudbakken går det greit videre forbi Skullerud st. og Skullerud skole før jeg fra Rustadsaga går opp skolebakken til Nøklevann skole. Jeg avslutter med stigningsløp langs Bølerlia og hjem.

Ca 17,2 km

1:49

#løpetur #trening #mosjon #turogtrening #running

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top