Østmarka; Kroktjern – Mariholtputten – Slettfjell…

27 april 2015. Fra Haraløkka til grusbanen og sti opp til Ulsrudvann. Her fortsatte jeg på grusvei forbi Korketrekkeren og videre til Nøklevann hvor jeg svingte til venstre. Hadde tenkt å ta en runde som er en av mine “favoritter” når det er vår i Østmarka.

Jeg fortsatte på sti/løype inn Lutdalen og litt før Lutvangen, tar jeg blå sti til høyre. Her er det nokså bratt og i skråningen, er det masse blåveis. Vakkert!

Kroktjern

Ved Kroktjern tar jeg en fotopause, før jeg fortsetter på gml. blå sti videre mot Ulvenseter. I neste stikryss, tar jeg til høyre og straks etter er jeg ved Haukåsveien og Branntårnet.

 
Branntårnet på Haukåsen ( 357 m.o.h)

Det var nå fine forhold for stiløping og jeg valgte derfor å fortsette på sti fra Branntårnet og nedover Langmyrdalen til Mariholtputten ved Haukåsveien.


Mariholtputten ved Haukåsveien
 

I veikrysset ved Mariholtet tar jeg til høyre og følger grusveien frem til Hestehullet. Her tar jeg til venstre og fortsetter så på blå sti over Slettfjellet til Ødegården. Et herlig strekke når forholdene er så bra som nå.


Blå sti over Slettfjell

Ved Ødegården treffer jeg karene i Rustad IL “Sprudlegruppe”.

 

 

 

Bilder er lånt fra Sprudlegruppas  FB-side

 gruppa som består av ca 140 herrer, er Langrenngruppas nestorer. Gruppa er en fin tropp med mange dyktige langrennsløpere på alle nivåer. Noen løpere er mer meriterte enn andre og disse deler villig av den Langrennkompetansen de har. Gruppa har også utviklet en egen “sprudleteknikk” og her sitter smilet løst under gruppas treninger. En herlig gjeng:)

Vi løper delvis sammen bortover Ødegårdssletta, men jeg tar til venstre ved Katismyra mens de fortsetter til høyre mot Trekanten.

Ved Fjellstad tar jeg til høyre et stykke, før jeg ved Fjellstadmåsan, tar en blå sti til venstre mot Løkka og Rustadsaga. Jeg løper opp Rustadsagabakken og over Skredderløkka, før jeg avslutter med stigningsløp den siste biten hjem.

 Ca 13,1 km

 

1:35

 #østmarka #stiløping #mosjon #friluftsliv

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top