Follotrimmen 4.løp. Follo Museum i Drøbak

3 juni 2015. Follotrimmen 4. løp. Follo Museum i Drøbak. Også denne gangen var jeg ute i god tid. Været var strålende, passe varmt og alt lå til rette for at dette skulle bli en fin kveld her på flotte Seiersten. Det var bare en «hake» og det var at leggen fortsatt ikke var helt ok, men grei nok.

Jeg fikk parkert på anvist plass ved siden av Christoffer, og etter å ha pratet med både ham og Karsten, ruslet jeg av sted mot Follo Museum. Underveis hilste jeg på Stine som kom rullende forbi på en sykkel mens andre allerede var i gang med oppvarming der de løp frem og tilbake langs Belsjøveien.


Follo Museum – Drøbak

Siden målområdet for dagens løp var ved Follo Museum, så satte jeg igjen sekken der, før jeg ruslet opp til start og Seiersten festning. Her var det mye folk og det var mange som løp rundt omkring for oppvarming. Selv tok jeg noen runder rundt festningsplassen. Og her hilser jeg på både kjente og ukjente.


Oppvarming på flotte Seiersten Festning

Tiden går fort og det nærmer seg start, så jeg gikk for å gjøre meg klar. Her treffer jeg Frode og mens vi snakker om forholdene til dagens løp, bekrefter starteren vår mistanke da han opplyser at det enkelte steder er både vått og sølete. Bra jeg valgte terreng sko sa Frode, og så ønsket vi hverandre god tur og lykke til.


Spent eller avslappet ?, god stemningen – rett før start

Jeg stilte meg opp bak i feltet og tenkte jeg at det ville være greit med en rolig start og så fikk man heller kjenne hvordan det gikk. Klar-ferdig-gå – sa starteren, og så var løpet i gang. Først sakte og så raskere ettersom feltet strakte seg ut. Det gikk greit helt til løypa svingte inn i skogen, for her ble det bråstopp da vi møtte den første søledammen av etter hvert så mange. Man forsøkte å komme seg rundt dammen rimelig tørrskodd, men etter hvert ga man blaffen og vasset ut i søla.


Her gjelder det å trå forsiktig på det sleipe underlaget (foto: Sportsmanden – Trond T. Hansen)

Etter ca 1,5 km, kommer vi ut på Gylteåsveien og her går det bedre. Underlaget er asfalt og det føles bra. Leggen murrer litt, men det forsøker jeg å glemme og nyter isteden den flotte utsikten mot Drøbaksundet og Hallangspollen 


Langs Gylteåsveien mot Gylteåstoppen

Fra Gylteåstoppen (2,5 km) svinger nå løypa inn i skogen og straks er vi i lysløypa som vi følger videre. Det går greit selv om underlaget enkelte steder er sleipt.


I lysløypa ca 1 km til mål

Jeg blir litt ivrig og forsøker å øke farten, men straks protesterer leggen og jeg må dempe farten. Den siste biten langs golfbanen og Belsjøveien går greit, og leggen til tross, så spurter jeg i mål. Tross vanskelige forhold og vond legg, er jeg fornøyd med gjennomført løp.

Atmosfæren i målområdet bærer tydelig preg av god stemning selv om forholdene denne gangen var vanskelige med mye søle og gjørme. Herlig!


Målområdet ved Follo Museum. God stemning!

Jeg får meg noe å drikke, tar noen bilder og skravler litt med Frode, før jeg takket for meg og satte kursen mot bilen.


Tommelen opp fra Sportsmandens redaktør, Frode Monsen

Vel tilbake ved bilen, treffer jeg igjen Christoffer. Nå med hele familien (unntatt en), der to blad Ladstein og to blad Semb har deltatt i løpet. Og alle var vi fornøyd. Vi sees på Sofiemyr sa jeg, og satte meg i bilen.

For resultater m.m., se Sportsmanden

Ca 6 km

36:16

 #follotrimmen #drøbak #mosjon #løp

Flere bilder følger:


Christoffer og Karsten Ladstein

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top