25 oktober 2012 Landevei

25 oktober

Lenge har jeg hatt lyst til å løpe hjem fra jobb og som sagt, så gjort. Været denne dagen var i så måte flott og med en halv dag fri inkl 2 timer trim i arb.tiden, var jeg ferdig skiftet og klar ca kl 11.30.

Sola skinner og det var passe varmt men likevel valgte jeg å ha på lue og vanter.

 

Jeg fulgte Sandviksveien fra Sandvika til Høvik hvor jeg krysset E18. Tok så Markalleen videre langs jernbanen. Stedvis var det svært glatt på fortauet der sola ikke hadde kommet til, men ellers ingen problem.

 


Markalleen

 

I neste veidele tok jeg til venstre inn Kveldsrosveien og fulgte denne til Stabekk st., Gml Drammensvei et stykke og så Proff.Kohtsvei der den gikk langs Lysakermyra til Lysaker.

 


Proff.Kohtsvei langs Lysakermyra

 

Her fulgte jeg skilt for gang/sykkelvei som gikk over Lysakerlokket, forbi Jernbanestasjonen, over Lysakerelva og videre langs E18.

 


Lysaker

 


Lysakerelva

 

Foreløpig hadde det vært nokså flatt og det gikk greit. Kom frem til Bestumkilen, Sjølyst og Skøyen.

 


Bestumkilen – Sjølyst

 

Her husket jeg løypa godt fra Oslo maraton der den nå gikk langs Frognerkilen og videre mot sentrum.

 


Frognerkilen – Frognerstranda

 

Det var godt merket med gang- og sykkelvei, og straks var jeg på Aker Brygge.

 


Aker Brygge

 

Tok en drikkepause før jeg fortsatte på sjøsiden av festningen.

 


Rådhuskaia

 


Kongebåten Norge

 

Fulgte så Langkaia videre forbi Operaen….,

 


Operaen

 

og krysset Mosseveien på gangbru. Bispegata forbi Minneparken og St.Halvardsgate til Galgeberg.

 


St Halvardsgate

 

Her i fra og videre fulgte jeg gangvei forbi Vålerenga kirke,

 


Vålerenga kirke

 

Etterstad, og langs Alna-elva til Bryn. Tar en pause med mat og drikke, før jeg fortsetter forbi Bryn-senteret. Tar så til høyre inn Granhekkveien og følger denne til Østensjøvannet og Østensjøveien.

 


Østensjøvannet sett fra Nord mot syd

 

Krysser veien og går opp bakken til Skøyenåsen skole, på baksiden av Oppsal hjemmet og frem til kiosken i Oppsalveien.

 


Utsikt mot Østensjø skole

 

Videre følger jeg Østmarkveien til “Generalen” og Olav Nygaardsvei opp til Bølerlia og Haraløkka.

 


Bølerlia – Haraløkka

 

Med sola på plass og med tørre fine veier, ble dette en flott tur fra Sandvika via Rådhuskaia til Haraløkka. En tur som jeg gjerne tar igjen senere.

 

Ca 26 km, 2 t 39 min

Ca 1010,8 km

 

flere bilder fra samme tur:

 


Stabekk

 


Lysakerlokket


Frognerkilen


Rådhuset


Aker Brygge


Bjørvika – Grønlia


på gangbru over Mosseveien

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top