Follotrimmen 1.Løp – NMBU,Andedammen, Ås…..

Siden Covid 19 har spolert store deler av sesongen så langt i år og at det ene løpet etter det andre har måtte avlyse, var det derfor herlig at Follotrimmen startet opp med 1.løp på NMBU, Andedammen i Ås. Her ble alle gjeldene regler jfr. korona, smitte og maks antall deltakere, fulgt opp til punkt og prikke.

 

 

Andedammen på NMBU i Ås
Team Sportsmanden med 18 stk til start

 

Det var fint å kunne ta på seg et startnummer igjen og ikke minst var det fint å treffe andre kjente fra samme klubb, Team Sportsmanden. Været var var som det pleier å være nettopp her på NMBU, en strålende sensommer og passe varmt, bare å nyte.

 

 

Etter å har hilst på kjente og ukjente, tatt noen bilder osv., var det tid for litt oppvarming. Her får jeg følge med Frode og Steinar og etter hvert andre fra samme klubb. Tiden går imidlertid fort og det nærmet seg start.

 

Straks klart for start.

En oppfordring fra Arvid om at de raskeste skulle stille seg foran og vi andre lenger bak, ble godt mottatt og i sin vane tro, stilte jeg meg opp langt bak i feltet. Løypa liker jeg godt, særlig terrenget i Nordskogen. men også denne gangen, var løypa lagt om mot slutten på grunn av diverse bygningsarbeider.

 

Klart for start

Klar ferdig gå sa Arvid og så var løpet i gang. Løypa går rett inn i en bakke og opp forbi Kirken før den flater ut et stykke der vi løper på en gangvei. Det var blitt stort strekk i feltet og da vi tok av fra gangveien, var det ingen trengsel. Tvert i mot fulgte vi hverandre på rekke og rad med god avstand.

 

På sti i Nordskogen etter ca 3 km. (Foto, Frode Monsen/Sportsmanden.no)

 

Underlaget er bra og det er bare å henge med. Vel ute av skogen venter den siste biten (1 km) som var ny  jfr. tidligere løp. Men til tross for at det ble en lang og seig bakke før den siste kneika inn til mål, var det herlig å passere målstreken med startnummer på brystet igjen. Dette var gøy.

 

Follotrimmen 1.Løp – Well done!

Jeg prater litt med andre etter løpet før jeg takker for meg og setter kursen mot parkeringsplassen. Sammenlignet med tidligere løp her på NMBU, var dette mitt dårligste løp, men så er jeg også blitt eldre siden da (hehe) – og da er alt helt OK.

Ca 5 km

28:03

Se mer om Follotrimmen på Sporsmanden for resultater m.m., HER:

Flere bilder følger;

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top