Follotrimmen 7.løp – Siggerud

26 august 2015. Follotrimmen 7.løp på Siggerud.

I øs pøs regn, ankom jeg Siggerud og etter å ha parkert på anvist plass, skyndte jeg meg bort til Siggerudhallen. Her tok jeg så plass under utspringet sammen med flere andre som også var tidlig ute. Her traff jeg også Christoffer m.fl. og mens vi skiftet sko osv., sier Christoffer – det var her på Siggerud vi møttes første gang. Det stemmer – svarte jeg. Og det var nettopp her for 2 år siden at jeg debuterte i Follotrimmen.

Jeg tok meg en runde for oppvarming og fra start fulgte jeg løypa ca 1 km frem til Siggerudbakken eller «hestedreperen» som den også blir kalt. Bakken som er ca 200 m lang er bratt og brattest på slutten. Jeg snudde her i bunnen av bakken og returnerte så tilbake til Siggerudhallen. Underveis hilste jeg på Lasse og andre som jeg møtte.

Det regnet nå noe mindre men, det var fortsatt greit å stå under utspringet og her snakket jeg litt med Jan Billy som var en av karene i «Team jan Billy og Ronny». Deretter snakket jeg også med Ronny. Vi var alle enige om at det med dagens forhold, gjaldt å være forsiktig. God tur og lykke til sa jeg og så ruslet jeg opp til startområdet.

Her begynte det å fylles opp med ivrige mosjonister og alle var klare for dagens løp. Jeg hilste på Stine, Svein og Marius før jeg stilte meg opp midt i feltet.


Christoffer med tommelen opp rett før start

Jeg tenkte at det ikke var forhold for ny pers, men at jeg denne gangen heller skulle løpe hele runden i ett, inkl. «hestedreperen». Planen ble derfor å starte rolig frem til bakken.

Så gikk starten og løpet var i gang. Det var ikke noe problem å starte rolig for etter ca 50 m stoppet det helt opp da løypa fortsatte på smal sti. Her gikk vi på rekke og rad før det ved Vevelstadveien løste seg opp. Feltet hadde strekt seg godt ut og jeg fortsatte i et greit tempo. Etter ca 1 km, bærer det rett inn i «hestedreperen» og her gjelder det å holde bena i gang. Jeg synes det gikk ok – faktisk egentlig ganske greit – og med tilrop fra de andre som «heia dere som løper», rundet jeg den siste «knekkeren» og fortsatte så videre. Bena var litt stive, men det gikk greit videre.

Vi krysset Oksrudveien, fulgte deretter en skogsvei ett stykke og så tok løypa inn på sti. Underlaget var sølete og det var sleipt, men det gikk greit videre og straks etter passerte jeg Frode som godt «kamuflert fotograf» for Sportsmanden.


Halvveis og alt vel. (Foto Frode Monsen – Sportsmanden)

Løypa fortsetter nå i lettere terreng og til tross for stedvis gjørme, økte jeg farten og forserte flere innen vi var tilbake på skogsveien som vi kom. Jeg hadde god flyt og vel nede «hestedreperen» økte jeg farten langs Vevelstadveien og opp den siste kneika, før jeg formelig stupte ned bakken og i mål.

Herlig tenkte jeg og var godt fornøyd med gjennomført løp, for jeg hadde jo tross alt løpt hele runden i ett.


Godt fornøyd med egen innsats. (Foto; Jan Erik Bjerkholt)

Etter å ha oppsummert løpet sammen med Svein, Marius og Christoffer, gikk jeg ned til hallen for å skifte til noe tørt.

Tross regn (ga seg under løpet), gjørme og vanskelige forhold, var det bare blide fjes å se etter løpet. Herlig!

Jeg takket Sidsel og de andre damene for drikke, og satte så kursen mot bilen. Dette har vært en flott dag med Follotrimmen.

6,1 km

35:35

For Resultater m.m., se Sportsmanden

#sørmarka #follotrimmen #mosjon #siggerud

Flere bilder følger:


løypa ved start/mål – oppvarming


oppvarming langs Vevelstadveien


Hestedreperen – 200 m rett opp


Stine i gult rett før start. Stine vant dameklassen


her kjempes det helt til mål


flere løpere mot mål


 


 


Svein, Torstein og Marius – alle fornøyd med dagens løp


bare blide fjes etter løpet

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top