Follotrimmen 5.Løp – Finstad skole, Ski…..

 

Etter en litt amputert sesong der mange løp er blitt avlyst som følge av Covid-19 er det allikevel flott at Bedriftsidretten Akershus – Follotrimmen har avviklet 5 løp i karusellen etter sommeren. Honnør til alle de som har bidratt til en flott høstsesong med Follotrimmen og Tusen takk!

Follotrimmens 5.løp og det siste i år, skulle gå i flott høstvær med sol og behagelig temperatur. Bare å nyte, tenkte jeg som var ute i god tid. Jeg surret litt rundt omkring med kamera før jeg tok en tur for oppvarming. Jeg husker fra i fjor at løypa som stort sett gikk i skogen, var veldig fin og ikke minst, lettløpt. Langs Markveien og Finstadveien hilser jeg på andre som er ute på oppvarming.  

 

 

 

 

Oppvarming må til

 

På vei tilbake får jeg følge av Steinar og Dag. Vi prater litt om løypa, været, osv. før vi ønsker hverandre god tur og lykke til. Det er hyggelig at Dag som gjør et slags comeback i Follotrimmen, er med igjen.

 

Steinar som alltid smiler er klar for start

 

Tiden går fort og straks er det klart for start. Jeg stiller meg opp bak i feltet og gleder meg til å komme i gang. Planen var å fullføre på en best mulig måte. Klar ferdig gå sa Arvid og så var vi i gang.

Feltet strakte seg raskt ut langs Markveien hvor jeg fort fant en passende rygg å følge. Det var litt smalt ved inngangen til gangbrua etter ca 1 km, men deretter var løypa bred og fin hele veien rundt i Finstadskogen. Underlaget var bra og det var bare å nyte ferden videre der løypa gikk på sti. Etter 4-5 km kjenner jeg at det går bra og siden jeg har hatt Hege like der foran hele tiden, våkner lysten til å ta henne igjen.

 

Ikke langt igjen nå… (Foto: T.Wiken)

 

Vel ute av skogen og på gangvei forsøker jeg å øke farten. Lykkes tålelig bra, men fortsatt et stykke frem. Men i bakken opp forbi Finstad hageby og videre i Markveien tar jeg meter for meter til jeg tar henne igjen rett før målstreken. En morsom fight der jeg trakk det lengste strået. Herlig!

Etter løpet snakker jeg med Frode og andre kjente om dagens løp og om hvor flott det er nettopp her på Finstad. Jeg henter et glass for fullført 3 av 5 løp, takker Sidsel og Arvid for denne gang og ikke minst, takker jeg for en flott uttrekkspremie på startnummer – Tusen takk!

 

Uttrekkspremie på startnummer. Tusen takk!

Ca 7,3 km

40:25

Resultater m.m., se Sportsmanden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top