Fornebuløpet 2022

Skal, skal ikke – 10 km eller alle distanser (3, 5 og 10 km) …? Trippel er populært og få er så intensive som i Fornebutrippelen. For de beste er det bare rundt 15 minutter mellom målgang på 3 km før start på 5 km og like kort pause etter 5 km før start på siste etappe, 10 km. For de som bruker lengre tid, blir det enda mindre pause mellom løpene. Men det var nettopp intensiteten som trigget og dermed meldte jeg meg på Fornebutrippelen.

På vei fra Sandvika til Fornebu Arena var planen for gjennomføring av trippelen klar. Nokså detaljert hadde jeg regnet ut at om jeg brukte 6 min per kilometer så skulle jeg klare en samlet sluttid på 1:48 og ca. 10-12 min pause mellom hver distanse. Og med dette som en plan ruslet jeg inn på Telenor Arena for å hente startnummer og nyte atmosfæren.

 

 

 

 

Eget område for deltakere i Fornebutrippelen

 

Vi som skulle delta på Trippelen hadde fått et eget område for oppbevaring av bag, sekk osv. samt at det var satt frem både mat og drikke. Herlig tenkte jeg og forsynte meg med banan og litt vann.

Jeg hilste på flere kjente som Tore, Trond Olav, Connie og Jon som ikke skulle løpe selv, men som var her for å heie på sine elever som han har til trening. Se @overterskel på Instagram.

 

 

 

Tiden går fort og straks var det klart for start på 3 km. Jeg ruslet ut av hallen og stilte meg opp blant de bakerste i feltet. Connie, fra Team Sportsmanden, skulle også delta på trippelen og var like der foran.

Startskuddet smalt og så var vi i gang. Førts sakte og så fortere ettersom feltet strakk seg ut. Vi rundet Arenaen før vi fulgte gangvei videre. Jeg registrerte at farten var under 6 min og var fornøyd med tingenes tilstand. Herlig tenkte jeg der jeg suste inn porten (haha) og i mål. Første løp, 3 km., Fullført på 15:57.

 

 

 

Pausen på 10-12 min. gikk fort og straks var det klart for start på 5 km. Jeg stilte meg bakerst i en pulje rett før det smalt. Og så var andre løp i gang. Løypa etter runding av Arenaen gikk på gangvei langs sjøen et stykke før den dreide mot Nansenparken. Jeg hadde fin flyt og hang greit med de som lå rundt meg. Fortsatt lå jeg under 6 min og var godt fornøyd da jeg for andre gang løp inn porten og i mål på 27:40.

 

 

I pausen før siste løp skiftet jeg både sko og trøye da løypa har et grus- og stiparti på ca. 3 km. Jeg var litt spent på fortsettelsen av trippelen, men så langt, alt vel. Siste løp skulle nytes så langt det var mulig tenkte jeg og stilte meg opp bak i feltet.

For tredje gang smalt startskuddet og for tredje gang rundet vi Arenaen. Vi fulgte gangvei forbi sjøflyhavna og videre langs Rolfsbuktveien før vi etter ca. 4 km tar inn på grus- og sti de neste 3 km. Jeg registrerer at jeg holder meg under 6 min enn så lenge, men i Nansenparken går det tyngre. Jeg faller for fristelsen og gågger et stykke mot flytårnet før jeg løper til Arenaen og i mål for siste gang – 10 km fullført på 58:18.

 

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med gjennomført trippel på 1:41:55 som er godt innenfor oppsatt skjema. Herlig.

Ca 18 km

1:41:55

 

Se distanser på Strava:

3 km

5 km

10 km

For resultater m.m., klikk HER:

 

Flere bilder fra samme løp;

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top