Landevei; Sandvika – Vetre – Konglungen….

9 april 2015. Trim i arb.tiden og litt til. I strålende vær krysset jeg Sandvikselva og passerte Storsenteret, før jeg fortsatte langs Sandviksveien og utover mot Billingstdsletta. Det pussige er at jeg på samme strekning og akkurat som sist gang, får en vond legg. Vel tenkte jeg og fortsatte videre for å kjenne hvordan det gikk. Langs Slemmestadveien og videre gikk tålelig greit men, vondt når det gikk nedover og tilsvarende bedre når det gikk oppover. Jeg mistenker at skoene nå er modne for utskifting og at disse nok har gjort sitt.


Leangbukta

Jeg fortsetter imidlertid som planlagt og i Leangbukta er det nå så flott at jeg glemmer leggen for en stund. Og her langs sjøen er det også litt vind imot men, det er bare behagelig da det ellers er nokså varmt.

I bakken opp fra Leangbukta til Vetre, blir leggen bedre og det føles ok. Jeg svinger til venstre inn Konglungveien og følger denne videre utover Løkeneshalvøya. Det går greit og jeg nyter turen videre sammen med noen rådyr som står langs veien. Så dukker Spiradammen opp langs veien. Et flott lite vann som ligger idyllisk til mellom veien og Spirabukta.


Spiradammen var i sin tid en av Askers største isdammer.

Se mer om Spiradammen – Konglunken her:  På tur til Konglungen….

Fra Spiradammen bikker nå veien nedover mot sjøen, og straks etter er man ved Konglungen. Her oser det av Sørlandsidyll og det er bare fiskebåtene som mangler, tenkte jeg. Det ble noen bilder, før jeg satte kursen tilbake.

I det jeg kommer til Spiradammen, oppdager jeg at det står flere rådyr langs veien. De er uredde og bryr seg lite om at jeg tar bilder. Jammen er dere flotte! – sier jeg, før jeg fortsatte videre forbi Spiradammen og frem til Vetre.


Rådyr langs veien

Her tar jeg til høyre, ned bakken til Leangbukta og så videre langs sjøen. Den lille vinden jeg hadde hatt imot, kommer nå bakfra, og det blir svært varmt. Det går rimelig greit med leggen, men den murrer litt.

Etter å ha passert Holmen og langs Slemmestadveien, går det tyngre og jeg både går og løper om hverandre. Mulig var turen i lengste laget, men fra Storsenteret til Skattens Hus går det greit og jeg øker farten den siste biten. Tross noen problemer underveis, så var dette en flott tur.

Ca 23,7 km

2:21

#løpetur #trening #mosjon #landeveistur

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top