Landevei; Lofsrud gård – Klemetsrud….

6 april 2015. Fra Haraløkka til Nøklevann skole og Skullerud skole, før jeg fra Skulleruddumpa tar Vinterveien videre forbi Dal/Brenna. Fra Brennaveien følger jeg gangvei ett stykke før jeg i neste kryss, tar til høyre mot Lofsrud gård.


Lofsrud gård – Søndre Nordstrand Rideklubb

Her har jeg ikke vært før og usikker på hvilke vei videre ble det litt frem og tilbake, før jeg fant rett vei. Fulgte Klemetsrudveien mot forbrenningsanlegget, men tok så til høyre inn Lunhvileveien som jeg fulgte videre over Ljarbruveien til gangvei langs Gjersrudbekken.


Klemetsrud

Fra Klemetsrud følger jeg gangvei til Brenna og Dalsåsen, før jeg tar Vinterveien ned til Skulleruddumpa. Går opp skrenten forbi Sagstua og tar så samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. Avslutter med stigningsløp fra Nøklevann skole og hjem.

Ca 13,7 km

1:19

 

#løpetur #mosjon #trening 

flere bilder fra samme tur:




Nederst i Vinterveien (Enebakkveien) ligger dette huset – historie?


Sagstua ved Sagdammen (Skulleruddumpa)



Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top