Follotrimmen 5.løp – Sofiemyr stadion….

 

Det var ingen sure miner å se selv om været ikke var som best da Follotrimmens 5.løp – den siste før ferien – skulle starte etter en utsettelse på ca 20 min, tvert i mot, fikk man enda bedre tid til oppvarming eller bare skravle med hverandre. Stemningen var uansett som den pleier å være. Smil, latter og en smittende idrettsglede.

 

 

Stor idrettsglede i Follotrimmen

 

 

Klar for start i FT 5.løp

 

For andre gang stilte vi oss opp for start i det siste løpet før sommerferien. Utrolig hvor tiden blir av tenkte jeg i det Arvid sa 30 sekunder til start. Løypa har noen tøffe partier så en rolig start er nok fornuftig tenkte jeg og stilte meg opp langt bak i feltet. Vi kom oss greit avsted og langs Kongeveien hang jeg med Per og Jon før vi etter 3 km tok lysløypa videre først mot øst og deretter mot nord. Ved passering av Grytetjernet og opp den siste bakken forsøker jeg å øke farten og da Per og Jon sakker etter sikter jeg meg inn på Åge som ligger like foran.

 

Heia heia…. sa Frode, som sto klar med kameraet. Foto; Frode Monsen/Sportsmanden.no

 

Akkurat som vi passerer Frode der han stod langs løypa med kamera svinger løypa til venstre og straks etter er vi på asfalt. Løypa som var blitt lagt om pga gravearbeider, fikk en morsom avslutning langs Kongeveien. Og med meg foran og Åge jagende like bak, løp jeg så fort jeg orket, men Åge brukte meg som opptrekker og avgjorde dette til sin fordel i en spurt. Uansett var det gøy med en fight på slutten.

Det var god stemning etter løpet og alle var fornøyd med avslutningen på løypa som ble omlagt i siste liten. Kudos til Oppegård kommune, Arvid m.fl. for alternativ løype.

 

Follotrimmen 5.løp fullført.

 

Ca 7,7 km

41:55

For resultater m.m., se Sportsmanden

Se flere bilder;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top