Karlstad Stadslopp 2019 – 40-års jubileum…

8 juni 2019. Pinsehelgen på hytta i Spydeberg ved Lyseren ble innledet med en tur til Karlstad og Stadsloppet som hadde 40-års jubileum på selveste pinseaften.

Lenge har jeg sett frem til nettopp dette løpet og da vi kom frem til Sundstadbadet, skinte den berømmelige “Sola i Karlstad” fra en skyfri himmel. Vi ruslet langs Sundstatjärnet et stykke før vi gikk over Tingsvallabroen til Museiparken. Her var det yrende liv og god stemning. Jeg fikk hentet nummerlappan (nr 15) og deretter ruslet vi litt rundt i Karlstad.

 

Sundstatjärn

 

 

Museiparken – Karlstad

 

Klar for Karlstad Stadslopp 2019

 

Rustad IL på treningsleir i Karlstad

 

Det ble så som så med oppvarming, men etter å ha skravlet med Morten og Hogne fra Rustad IL som var på treningsleir i Karlstad, tok jeg farvel med Heidi og ruslet avsteds til Tingvallabron der løpet skulle starte. Her treffer jeg klubbkompis Christoffer og sammen med ham, løper vi litt frem og tilbake mens vi skravler. Det nærmer seg raskt start (kl 14:00) og med et ønske om God tur og Lykke til osv., snek han seg lenger fremover i feltet mens jeg fant en plass midt i. Kanskje burde jeg ha stått lenger frem men, målet var førts og fremst å ha en fin rundtur i Karlstad og omegn.

 

løpsdeltakere strømmer til Tingvallabron og start

 

 

Ved start på Tingvallabron

 

 

 

 

Felles oppvarming før start

 

Det var mye folk og god stemning under oppvarmingen men, straks etter, var det klart for start. Det var nokså varmt i sola og jeg tenkte et øyeblikk på at jeg burde ha hatt på en caps men, da starten gikk, var dette glemt. Det var en stor folkemasse som satte seg i bevegelse og vi både gikk og løp om hverandre den første kilometeren, men deretter fant jeg et passende tempo. Vi løp Karlstad på kryss og tvers før vi etter 5 km krysset elven og fortsatte langs denne.

 

Langs Klarälven ved ca 6-6,5 km

 

Jeg nyter ferden videre og lite ante vi om hva vi hadde i vente, men straks etter passering av 7 km på vei mot Borgmästerbron, blåste det opp og vi fikk noen kraftige vindkast midt i mot. Sand og støv virvlet opp i luften og det var ikke greit å puste uten å få dette både i nese og munn, men da vi kom over broen, åpnet himmelens sluser seg og skyllet bort alt støvet. Store iskalde dråper pisket mot ansiktet og blaute som “katter” fortsatte vi nedover langs Klarälven til vi krysset denne ved Wermland Opera. Og like brått som det begynte sluttet det å regne da vi passerte Stadshotellet. Her får jeg øye på Heidi og til hennes heiarop, spurter jeg den siste biten mot mål.

 

Karlstad Stadslopp 10 km fullført

 

 

Søkk våt, men fornøyd allikevel, og med en flott medalje for fullført løp, ruslet jeg gjennom parken til avtalt sted hvor jeg skulle møte Heidi. Det ble tatt et bilde eller flere før vi satte kursen mot Tingvallabron og Sundstabadet der bilen stod parker. Underveis fikk vi følge med Morten som sammen med resten av gjengen fra Rustad IL skulle videre på treningsleir.

 

Og akkurat som vi kom til Karlstad med sol fra skyfri himmel dukket atter sola opp, dog ikke som før regnet, men allikevel, den var der 🙂

 

 

Vel tilbake på hytta og vært i boblebadet, hengt trøya til tørk, kan roen senke seg – “Livet er best på Hytta”. God pinse!

 

ca 10 km

54:53

Flere bilder følger;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top