Follotrimmen 1.løp – Ski Idrettspark

23 april 2014. Follotrimmen 1. løp – Ski Idrettspark. Så var endelig ventetiden over, og det var nå dags for det første, av i alt åtte løp i Follotrimmen. Hadde fått tips av Frode om at det nok var best å parkere ved Ski Ishall da det her var en større p-plass. Jeg ankom ca kl 17.30 og hadde forholdsvis god tid.

 
Fra p-plassen,går jeg siste del av løypa forbi ishallen til klubbhuset ved stadion.

Jeg ruslet forbi ishallen og frem til Stadion for å hente posen med tidbrikke og startnummer. Tok noen bilder og så ut på banen for oppvarming. Med sola på plass og at det ikke for varmt, lå alt til rette for at denne kunne bli en flott kveld. Etter to runder på banen, hvorav en runde sammen med Christoffer, var jeg klar for start, men først hilste jeg på andre kjente som Frode, Ole Martin, Stine og noen jeg ikke husker ved navn.


Sekreteriatet med utlevering av startposer m.m.


Det varmes opp ute på banen, Christoffer midt i bildet (hvit trøye)

Det nærmet seg start kl 18.00 og jeg gikk for å finne en plass midt i mengden. Det skulle være fellesstart for alle og feltet var nokså stort, men da startskuddet smalt, løste dette seg ganske greit. Jeg hadde forhåpninger om en sluttid rundt 25-26 min. Etter en runde på banen og ut porten, fulgte vi Idrettsvegen videre.


Arvid Mathiesen i Bøler sin blå-gule drakt følges av Helge Sellevold, superveteran som var tilbake i manesjen etter mange år på sidelinjen.

(Foto: Trond Th.Hansen, Sportsmanden.no)   Se mer fra Follotrimmen i Sporstmanden

Så lang alt vel, og jeg var fornøyd med eget tempo. Feltet hadde nå strekt seg godt ut og det var bare å henge på. Jeg passerte nå flere løpere som nok hadde åpnet i hardeste laget, og inspirert av dette, var jeg fornøyd med tingenes tilstand.

Det gikk greit videre langs Glynitvegen, Dynamitvegen og ned til Kjeppestadvegen. Ved passering 2 km, så jeg at klokka var noe over 9 min og jeg hadde nå en bra rytme. Langs Kjeppestadvegen fikk vi noe motvind (flau vind??), men dette var bare behagelig og ikke sjenerende.

Ved passering 3 km, gikk det fortsatt greit og jeg forserte nå flere på vei opp langs Drømtorpjordet. Siden jeg for anledningen hadde nye joggesko, fryktet jeg gnagsår, men dette ble intet problem. 

Vel tilbake på Idrettsvegen, fulgte vi denne ett stykke, og ved passering 4 km tok vi av inn mot Ski VGS i Gymnasvegen.


Sportsmandens redaktør Frode Monsen og hans nabo og klubbkompis, Christoffer Ladstein i godt driv ved passering 4 km

(foto: Trond Th.Hansen, Sportsmanden.no)

Fra skolen gikk nå løypa inn i skogen og parken. Underlaget her var tørt og fint og det gikk greit videre. Løypa som kom ut på gangveien ved p-plassen, var nå den samme som jeg hadde gått da jeg kom, og forbi ishallen forsøkte jeg å øke farten for så å spurte mot mål.


Flere løpere mot mål

Godt fornøyd med gjennomført løp og en sluttid på 24:28, ruslet jeg litt rundt i målområdet og fikk noe å drikke. Jeg nøyt atmosfæren som både før og etter løpet, var svært bra, skravlet litt med Frode og Steinar, og så takket jeg for meg og satte så kursen hjem.

Kort oppsummert; så var dette en flott kveld, som det var gøy å være med på:)

Det skal også nevnes at man i Follotrimmen IKKE må betale avgift (lisens) for å delta, noe som jeg synes er vesentlig, ikke bare meg selv som er en mosjonist, men også for de klubbløse og andre.

Honør til arrangøren av Follotrimmen:)

Ca5 km

24:28

Mer på Sportsmanden.no

Resultater Follotrimmen 1 løp

#follotrimmen #mosjon #trim #løp

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top