Haraløkka – Ekeberg skole – Ekebergveien…

25 april 2016. I og med at Einar var på guttetur i Spania tenkte jeg å ta en rolig langtur langs landeveien. Og fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia til Nøklevann skole og deretter til Bogerud. Her tar jeg en turvei ned til Bogerudmyra og Østensjøvannet. Følger grusvei videre langs vannet forbi Abildsø ett stykke før jeg tar sti opp til Plogveien. Denne følger så frem til Manglerud st. Her svinger jeg til venstre og følger en gangvei til Ryen og videre langs Vårveien til Ekeberg skole.


Nå er hun på plass igjen – som statue ved den nye flerbrukshallen ved Ekeberg skole. Mer om Anne Brannfjell HER:

Fra skolen følger jeg gangvei ett stykke før jeg setter kursen skrått over “sletta” mot kunstgressbanen ved KFUM-hallen. Underveis over sletta var det en iskald nordavind i mot og jeg trakk glidelåsen godt opp.


Ekebergsletta er et område som ligger på Ekebergplatået i Oslo. Sletta benyttes i dag først og fremst til idrett og er en del av Oslos største parkområde, som også omfatter Brannfjell, Ballsletta og Ekebergskogen. Norway Cup er trolig verdens største fotballturnering.

Deretter fulgte jeg langs Ekebergveien til Sæter. Og mens jeg løp, så jeg mange Linerler som trippet lett avsted –  da er det vår tenkte jeg.


Sæterkrysset, Nordstrandveien-Ekebergveien (gml:foto)

Fra Sæterkrysset tar jeg inn Nordstrandveien og følger denne videre til Skulleruddumpa. Her går jeg opp Skullerudbakken før jeg fortsetter på turvei forbi Skullerud til Generalen og Rustadsaga. Tar skolebakken opp til Nøklevann skole og langs Bølerlia tilbake til Haraløkka. Avslutter i samme tempo som da jeg startet. Siste langtur før Follotrimmen og Bergen City Marathon.

Ca 15,6 km

1:32

#trening #løpetur #mosjon #turogtrening #ekeberg

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top