29 april 2013 Landevei

 

Fra Haraløkka til Nøklevann skole, ned “skolebakken” til Rustadsaga, så langs Generalen forbi Skullerud/Langerud til Abildsøkrysset og Ryen. Passerer under E6, følger Svartdalsveien nedover til Furuvn og så langs denne til Høyenhall t-bane st. Krysser Østensjøveien på gangbru og går opp Skøyenbakken til Promenaden. Denne løper jeg videre over toppen forbi Skøyen alle, ned til Låveveien og frem til Godlia t-bane st.

 


Sletta ved Skøyen hovedgård, sett fra Promenaden (gml bilde)

 

Fulgte så Damfaret ca 200-300 m, tar så gangvei til venstre, krysser Solbergliveien og fortsetter så videre opp forbi Godliabakken gjennom Trasopskogen, til Trasopbanen.

 

På vei opp gjennom Trasopskogen mintes jeg alle de gangene jeg som gutt hadde hoppet i Godliabakken, stått slalom og gått langrenn i lysløypa som kom tidlig på 70`tallet. Vi deltok også i Donald Duck renn som ble arrangert den gang. Minnes også en tid som fotballspiller i Oppsal IF der jeg nå løp langs Trasopbanen på vei opp til høyblokka i Kranveien. Jeg er jo oppvokst i Mekanikerveien som ikke er lang unna, og gikk barneskolen på Godlia skole.

 

Fulgte Kranveien til Filerveien og videre til Oppsal kirke hvor jeg tok grusveien til Oppsal og krysset Håkon Tveters vei ? Østmarkveien.

 

 

Østmarkveien (gml bilde)

 

Tar Østmarkveien videre og hilser på Bent Chr., som kom motsatt vei. Han var i gang med trening sammen med de yngre guttespillerne i Oppsal IF hånball. I rundkjøringen tar jeg til høyre og så venstre opp Olav Nygårds vei til Haraløkka.

 

Olav Nygårds veg (gml. bilde)

 


Haraløkka (gml.bilde)

En flott tur og artig var det å se igjen Trasopskogen m.m.

 

Ca 13,6 km

1 t 20 min

 

217,5 km

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top