Skitur i Romeriksåsen; Tærud – Kokstadvangen…

16 februar  2010

Som trening i arbeidstiden dro jeg  til Tæruddalen for skitur i deler av Romeriksåsen. Jeg reiste ca 1 time føre Odd Vidar, Roger, Morten, Øyvind og Thore. Hadde glidet skiene med LF6 og som feste hadde jeg fortsatt teip som jeg dekket med V40. Det var noe glatt i starten men bedre høyere oppe og  over Høgsmåsan.

Høgsmåsan

Her var det flotte stakepartier og jeg gled pent videre forbi Ringdalskoia og frem til løypekryss ca 200 m føre bommen der jeg tok til

venstre. Det snødde lett og glien var ikke veldig bra, men ok. I småkuppert skogsløype langsmed en vei, kom jeg frem til

Kokstadvangen.

I skogsløypa mot Kokstadvangen

Tok en drikkepause og fortsatte så videre i flotte løyper på skogsvei opp over Henimåsan til der løypa stoppet etter ca 4 km. Etter mat

og drikke satte jeg kursen tilbake til Kokstadvangen.

Siden jeg var ca 1 time føre de andre, tok jeg en ny runde og  etter ca 22-23 min var jeg fremme ved enden så langt løypa var oppkjørt, og snudde for retur til Kokstadvangen. Etter noen minutter møter jeg  Øyvind, Morten og Roger på full fart opp og like etter dem kom Odd Vidar og Thore. Etter en kort prat forsatte jeg videre til Kokstadvangen.

Tok en kort pause med mat og drikke, fortsatte så videre i rolig tempo og ventet etter hvert å bli tatt igjen av de andre. Forholdene hadde nå endret seg med at det hadde blitt litt kaldere og skiene satt bra med god glid. Jeg   staket mest mulig og passerte Ringdalskoia, over Høgsmåsan og var tilbake på Tærud uten å se noe til de andre. Etter ca 5 min dukket de frem på parkeringsplassen.

3 t 24 min.

36 km

#romeriksåsen #skitur #friluftsliv #mosjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top