Stenfjellrunden 2010

Stenfjellrunden 2010 

 

Terje og jeg reiste til Gåsbu for å starte i Stenfjellrunden 2010. Vi hadde forhåpninger om en bra tur i flotte omgivelser og med ca minus 4-5 på start og 7-8 på fjellet, ingen vind, tegnet dette til å kunne bli en veldig bra dag. Terje var etteranmeldt og skulle starte i siste pulje kl 11.45. Jeg  skulle starte i pulje 7 kl 11.30 og mitt mål ble derfor denne gangen å holde Terje bak meg så lenge som mulig.

 


Pulje 1 startet kl 11.00

 

Jeg stilte meg opp ytterst i høyre spor og var klar da startskuddet smalt. Kom greit i gang og etter 2-3 km med nokså kuppert terreng flatet det noe ut og jeg fant en passende rytme. Skiene kjentes ok, bra feste men ikke så god gli men bevares, det var mye bedre enn året før. Jeg ble liggende bakerst i pulja og etter hvert kom de bakenforstartende puljene opp og forbi. Jeg var litt redd for at Terje skulle dukke opp men så heldigvis ikke noe til ham underveis.

 


På vei opp Stenfjellet 

 

Etter første matstasjon på 23 km var stigningene unnagjort og de neste 10-12 km går i

høyden over myrområder og i lett terreng. Her fikk jeg staket det meste av strekningen

og det gikk brukbart.

                       

Nytt av året var en drikkestasjon på ca 35-37 km og den var kjærkommen. Jeg hadde

frem til hit hatt en kar på bakskiene de siste 5-6 km som ikke ville frem og dra. Da vi kom 

frem til drikkestasjonen, skyntet han seg videre og forsvant etter hvert ut av syne. 

 

De siste 3 km er nokså kuppert med flere bratte bakker og man får gå fiskebein. I siste

bakken føre nedkjøring, over brua og inn på skistadioen, fikk jeg kontakt med ham jeg

hadde hatt på bakskiene tidligere og jeg satte alt inn på å passere ham før mål. På oppløpet

hadde han noe forsprang men på de aller siste meterne fikk jeg karret meg forbi og var først

i mål. Speakeren på stadioen kommenterte vår fight og etter målgang takket vi hverandre

med et klapp på skulderen.

 

Jeg var svært fornøyd med gjennomføringen av årets renn og siden dette var femte gang,

fikk jeg en flott “plakett” med følgende inngravering: 

 

Vang Skiløpetrforening – Stenfjellrunden 5 gang.

 

158 Mathiesen, Arvid Rustad IL 3:46:05 +1:37:40  

                          

Ca 42,5 km

#stenfjellrunden #skitur #mosjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top