Østmarka; Ulsrudvann og Nøklevann rundt….

22 april 2022. Ettersom det gikk så bra sist gang, uten vondter i bena, ble jeg fristet av en ny løpetur. Og straks etter å ha kjørt kona på jobb bråbestemte jeg meg for å løpe en tidlig morgentur i Østmarka.

Først skulle jeg rundt Ulsrudvann eller rettere sagt, løypa til UVR som er et lokalt løp arrangert av Bøler IF Friidrett. Løpet som går 6 ganger, 3 før sommeren og 3 etter, er i utgangspunktet gratis, men det er nå blitt en frivillig betaling på kr 100 for alle løpene. Her er det uansett bare å bli med – store og små, unge som gamle … se mer om  dette HER:

 

Steinbakken/steinrøysa

 

Det var litt kjølig på morgenkvisten, men allikevel, helt greit med kort bukse og trøye. Jeg tar grusveien fra p-plassen på Haraløkka til Ulsrudvann og deretter UVR løypa som er merket med blå/gule treklosser. Løypa er nokså kupert første 1 -1,5 km, men etter steinrøysa (se bilde over) er den bedre. Kanskje burde det ha vært fikset en ny bro over uttørret bekk, men ellers er underlaget bra og det er bare å nyte.

 

UVR (Ulsrudvann rundt) – Østmarka

 

Underveis mens jeg løper vurderer jeg å ta flere runder, men etter fullført UVR og fortsatt bra bein (ingen vondter) løper jeg videre innover i lysløypa for å ta runden rundt Nøklevann. En tur jeg har løpt mange ganger både med og uten startnummer i NVR.

 

 

 

Ved Bremsrud velger jeg å ta en umerket sti rett sørover (600-700 m) til Ødegården før jeg fullfører NVR. Ved Fjellstadbakken er jeg litt uoppmerksom da jeg snubler og faller fremover på grusen. Man får et støkk i det øyeblikket man skjønner at man må over ende, men heldigvis, endte det bra og med kun et skrubbsår på et kne, løp jeg videre tilbake til Haraløkka.

 

Veikryss ved Hullet – Østmarka

 

Vel tilbake på Haraløkka var jeg fornøyd med å ha løpt UVR og NVR som en fin start på dagen.

 

Ca 12,8

1:29

Se tur på Strava HER:

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top