Sandvika – Vestmarkveien – Butterudveien – Brynsveien….

21 april 2016. Trim i arb.tiden. Fra Sandvika fulgte jeg en gangvei langs Sandvikselva til Slependveien. Denne og Gml.Tanumsvei følger jeg videre til Reverud. Det stiger jamt, men det går greit. Med fortsatt stigninger gyver jeg løs og ikke lenge etter passerer jeg Tanum skole før den siste kneika langs Vestmarkveien. Det er kanskje ikke så bratt, men 110 høyde metere på 3 km, merkes.

Været var ok og det ble tidvis varmt, men med kald vind i mot, var det ok. Det var allikevel behagelig med knekort og bare legger. Etter å ha fulgt Vestmarkveien ett stykke tar jeg sti- og turvei til høyre over Tanumvidda. Her er forholdene gode og blant både hvitveis og Blåveis, nyter jeg turen over vidda forbi Butterud gård.


Stikryss ved Butterudveien (gml:foto)

Tidligere har jeg fulgt sti mot Isielva v/Vøyen, men denne gangen tar jeg Butterudveien som går bratt nedover til rundkjøring ved Vøyenenga. Her i fra tar jeg en gangvei videre og etter å ha krysset Isielva på Kølabrua, løper jeg opp bakken forbi Wøyen gård og videre til Bryn kirke.


Gml.Lommedalsvei – Søndre Kolsåstopp. (gml:foto)

Fra Bryn kirke følger jeg Brynsveien forbi Kolsås og Gjettum brannstasjon før jeg svinger til høyre inn Evjebakken. Bakken er svært bratt, men nå går det nedover og straks etter å ha passert Evje skole og en rundkjøring, følger jeg Sandvikselva og Leif Larsens vei tilbake til Skattens hus.

Ca 14,6 km

1:25

#trening #mosjon #løpetur #budstikka

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top