Follotrimmen 2.Løp – NMBU, Ås

11 mai 2016. Follotrimmen 2.Løp – NMBU, Ås

Når det er et snev av sommer slik det er i dag,da er det flott her ved Andedammen på NMBU i Ås.


NMBU, Andedammen i Ås

Jeg var forholdsvis tidlig ute og tok derfor en runde rundt Andedammen med kamera. Været var strålende og alt lå til rette for en flott kveld i området rundt NMBU og Nordskogen.


Start ved Smia og Andedammen

Jeg skravlet med flere kjente, deriblandt noen karer fra tiden i Rustad IL. Gøy å treffe disse under andre forhold. Deretter ble det en enkel oppvarming med Frode før jeg gjorde meg klar for start.


Straks klart for start

Klar, ferdig, gå sa starteren og så var vi i gang. Fra Smia gikk det rett opp bakken før vi fortsatte langs Åsbakken og Syverudveien. Feltet hadde strekt seg godt ut og jeg hang greit med. 


Langs Syverudveien før løypa tar inn på skogsvei etter ca 1,5 km

Fra Syverudveien tar løypa inn på skogsvei/sti. Denne følger vi innover i Nordskogen. Underlaget er bra og det går greit. Ved passering ca 2,5 km vender løypa nordover opp en kneik, før den fortsetter i kupert terreng. Det blir litt frem og tilbake og vi møter løpere som kommer motsatt vei, men det går greit og straks etter en sløyfe i Nordskogen, kommer vi ut på Fredrik A.Dahls vei. Så langt var alt greit og Karsten hadde jeg nylig passert. Jeg spurte om det gikk greit og han svarte med å henge seg på. Vi fulgte hverandre ett stykke, men da jeg valgte å gå opp trappa, smatt ham forbi og forsvant. Den siste biten mot mål går greit og hyggelig var det å bli heiet på av kjente fra turrenngruppa i Rustad IL.

Stemningen i målområdet er god og jeg snakker med mange kjente om løpet og ikke minst om hvor flott det er nettopp her på NMBU ved Andedammen i Ås. 


fin stemning og god atmosfære etter FT 2.løp

Jeg takket for meg og satte kursen mot p-plassen. Det var da det kom en kar og lurte på om jeg var Arvid. Ja det er meg svarte jeg. Vi hilste på hverandre og mens vi gikk, hadde Rolf og jeg en hyggelig prat. Takk for denne gang. 

Ca 4,9 km

25:26

Resultater m.m., se Sportsmanden

#follotrimmen #løp #mosjon #trening 
 

Flere bilder følger:

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top