Sportsmanden feirer 10-års jubileum med virtuell 5 km og 10 km …

Mandag 12.desember var det akkurat 10 år siden nettsiden Sportsmanden ble landsert, nærmere bestemt på datoen 12.12.2012, klokken 12.

Foruten at Sportsmanden feiret 10-års jubileum med 5 km i rask løype lørdag 12.november ble det samtidig opprettet et Jubileumsløp for virtuell 5 km og 10 km. Og siden jeg ikke kunne delta 12.november (reiste til Tenerife), meldte jeg meg på både 5 km og 10 km for Jubileumsløp virtuelt. Nå kunne jeg løpe dette hvor som helst og når som helst til og med søndag 18.des.2022. Herlig.

 

12.12.2022. Jubileumsløp 5 km virtuell. Haraløkka idrettsplass og Blindløypa mellom Haraløkka p-plass og Nøklevann er et egnet sted for kortere og- eller lengre løp … bare å løpe flere runder.

 

Haraløkka idrettsplass

 

Jeg startet hjemmefra og tok raskeste vei til Blindløypa før jeg fulgte denne over Skredderløkka og videre rundt til veikryss ved Bråten. Her svinger jeg til venstre og fortsetter så rett frem et stykke før jeg tar sti til bom ved idrettsplassen.

Deretter følger jeg grusvei rundt Haraløkka idrettsplass tilbake til p-plassen hvorfra jeg tar samme runde. Jeg har litt å gå på jfr tempo, men det viktigste for meg er å fullføre og da er jeg fornøyd med 28:29.

 

Se løp på Strava HER:

 

15.12.2022. Jubileumsløp 10 km virtuelt. Det er lenge siden sist jeg løp Sandvika Stabekk t/r, men det var nettopp det jeg skulle denne gang. At det var minus 10-12 grader spiller ingen rolle bare man kler seg godt.

 

Turvei langs Solvikbukta og Blommenholms båtforening

 

Fra SBC-bygget valgte jeg enkleste vei til Stabekk … over Sandvikselva forbi Rådhuset og videre langs Sandviksveien til Høvik. Herfra tar jeg Markalleen, som også er en del av sykkelveien vestfra før jeg krysser jernbanen ved Stabekk.

 

Stabekk i Bærum

 

Deretter følger jeg Jernbaneveien, Terrasseveien og Snoveien til Høvik før jeg forsetter i Gamle Drammensvei tilbake mot Sandvika. Omtrent ved Blommenholm stanser jeg klokka som viser 10 km på 59:46. Well done Mattis … sa jeg til meg selv og løp videre den siste biten tilbake til SBC-bygget på turvei mellom jernbanen og Engervannet.

 

Engervann

 

Se løp på Strava HER:

 

Gratulerer “Sportsmanden” og ikke minst Frode Monsen for sitt oppofrende engasjement fôr mosjonsidretten gjennom 10 år med reportasjer, bilder òg mye mer i nettavisen som også feirer sitt 10-års jubileum med virtuelle Jubileumsløp.

Se mer om 10-års jubileum på Sportsmanden HER:

 

Flere bilder følger:

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Sportsmanden feirer 10-års jubileum med virtuell 5 km og 10 km …

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top