Sandvika – Stabekk – 1.løp i SLK 2019…

27 mars 2019. Bevegelse i arb.tiden (BIA) skulle bli starten på en ny sesong da jeg skulle ta 1.løp i Sportsmandens Løpskarusell 2019 (SLK-2019). På forhånd hadde jeg tenkt ut en løype fra Sandvika til Stabekk via Høvik – tur/retur.

 

Den første biten ca 800 m fra SBC-bygget og ned Jongsåsveien til Sandviksveien ble oppvarming. Og varmere skulle det bli for selv om været var strålende og man kunne ha løpt i kort, valgte jeg allikevel å løpe med lang bukse og jakke – det var jo skarp luft da!!

 

Sandvikselva

 

Jeg fulgte Sandviksveien over elva og forbi Rådhustorget før jeg fortsatte et stykke langs Gamle Drammensvei. Det gikk forholdsvis lett i starten og jeg var litt gira, men tenkte at jeg skulle holde jamn fart så lenge som mulig. Løypa er ikke helt flat, men det jeg løper opp eller ned – får jeg igjen på returen. Så da så.

Fra Høvik St. følger jeg Markalleen langs jernbanen og deretter Kveldsroveien til Stabekk. Så lang er alt greit, men litt varmt. Jeg krysser jernbanen og starter så på returen langs Jernbaneveien. Ettersom det nå var litt medvind ble det varmere, men helt ok.

 

Over jernbanen på gangbru, Stabekk i bakgrunn

 

Fra enden av Jernbaneveien tar jeg en gangbru over jernbanen til Markalleen som jeg følger tilbake til Høvik St.og deretter Sandviksveien. Det går tyngre og det blir varmere, men omtrent som jeg kommer til Solvikbukta, passerer jeg 10 km. Herlig sa jeg til meg selv da jeg stanset klokka på 53:36. Første løp i SLK-2019 fullført.

 

1.løp i SLK 2019 fullført.

Godt fornøyd med meg selv løper jeg rolig den siste biten (2,3 km) tilbake til SBC-bygget som jeg kom.

 

Utsikt mot Lakseberget båtforening og Kadettangen i bakgrunn

 

Om du ikke er en som deltar i ett- eller flere løp, men som allikevel liker å utfordre deg selv eller andre på tid, er nettopp Sportsmandens Løpskarusell 2019 noe for deg. La deg inspirere av nabo, venner eller andre og bli med på karusellen.

ca 10 km, 53:36

ca 2,3 km, 15;33

 

Se løp på Strava HER:

Flere bilder fra samme tur:

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top