Østmarka; Skitur i Hadicapløypa (blindløypa)..

15 januar 2018. Du får komme deg ut før uværet sa Einar, men så rask var jeg ikke, for da jeg spente på meg skiene bak garasjen, blåste det allerede nokså kraftig. Mens jeg staket bort til p-plassen på Haraløkka, bestemte jeg meg for å droppe planen om å gå Haraløkka-Ellingsrud tur/retur, og heller ta noen runder i Hadicapløypa. Og i snøføyka satte jeg avsted mot klokka for første runde.

Handicapløypa/Blindløypa ved Sørli og Haraløkka. (gml: foto)

Handicapløypa eller Blindløypa som den opprinnelig heter starter ved Haraløkka p-plass. Løypa som er ca 1,96 km ble anlagt i 1960-årene. Løypa brukes mindre av organisasjonene nå enn tidligere, men den er populær som nærløype dersom snøen kommer før Nøklevann fryser til..  

Skitur i lysløypa og Handicapløypa ved Haraløkka

Sporene som stedvis var føyket igjen var ok og det gikk forholdsvis greit, men ved Bråten mot Sørli langs Nøklevann, blåste det nokså kraftig og sporene var helt borte. Første runde gikk greit og den neste osv., men for hver runde hadde sporene føyket helt igjen enkelte steder.

Ettersom det kom flere ut i løypa ble forholdene noe bedre og rundene gikk litt av seg selv. Den ene etter den andre, men da 10 runder var passert, fikk det være nok for denne gang og uten å være “svimmel” staket jeg tilbake til garasjen. Godt fornøyd med dagens skitur.

19,9 km

#østmarka #oslomarka #haraløkka #blindløypa #skitur

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top