Østmarka; lysløypa Trasop – Haugerud – Nøklevann rundt…

7 november 2016. Siden det var kommet litt snø de siste dagene og at det ikke var glatt, bestemte jeg meg for å ta en tur i lysløypa. Og fra Haraløkka ved den nye fotballbanen tok jeg sti opp til Ulsrudvann før jeg fra bommen tok Østmarkveien ned til rundkjøring. Her tar jeg Hellerudveien videre til Trasop og deretter lysløypa innover i Østmarka.

På tørr snø går det greit, men lysene var ikke tent (hmmm ??) og i delvis mørke fortsetter jeg innover i marka. Ettersom jeg kommer et stykke innover, blir lysene brått tent, og i rene flombelysningen fortsetter jeg mot Varmesentralen på Haugerud.


Appelsinhaugen-Hellerudtoppen (gml: foto)

Her i fra, tar jeg en turvei uten lys et stykke før jeg kommer innpå lysløypa som jeg nylig hadde kommet. Jeg svinger til høyre og passerer Appelsinhaugen før jeg i neste veikryss tar jeg til venstre. Straks passerer jeg Rundtjern og deretter ned Rundtjernbakkene til Nøklevann. Her svinger jeg til venstre og fullfører runden rundt Nøklevann. Det er tørr snø hele veien, men ikke glatt noe sted.

I Nøklevannsbakken hilser jeg på karene i herregruppa til Rustad IL som er i gang med elghuffs og skigang. Jeg snakker litt Torfinn før jeg fra toppen setter kursen mot Skredderløkka og hjem. Det er mulig å gå på ski enkelte steder, men generelt er det for lite snø.

Ca 15,1 km

1:40

#østmarka #oslomarka #trening #løpetur #lysløypa #mosjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top