Østmarka; Nordre-Skytten – Nilsåsen – Elvågaveien…

27 juni 2016. Etter en uke ferie med Heidi og Lena på Thassos i Hellas hvor det ble mest hvile og lite eller ingen trening, var det godt å kunne snøre på seg joggesko for en løpetur i marka. Og fra Haraløkka fulgte jeg grusvei til Rustadsaga og Ødegården.


Ødegården – Østmarka

Det gikk litt tungt i starten, men bedre etterhvert. I bakken mot Høyås tar jeg av fra veien og følger rød løype ca 100 m til blå sti som jeg følger videre til skogsvei ved Ødegårdsmosen. Her i fra, fortsetter jeg langs skogsveien til Petersbråten og El-Paso. Tross mye regn tidligere på dagen, er forholdene gode og det går greit.


Nordre Skytten – Østmarka

Fra Nordre Skytten er det mange rødmerkede løyper i flere retninger, men jeg velger den ene som er blåmerket og følger denne videre over Nilsåsen og Garfangåsen til Elvågaveien. Terrenget som er både variert og kupert er flott, og jeg nyter turen videre. Jeg passerer flere løypekryss innen jeg kommer frem til Elvågaveien hvor jeg svinger til høyre mot Løype 264 .

Mariholtet sportsstue

Jeg tar noen bilder av Mariholtet før jeg setter kursen opp bakken til veikryss (Mariholtveien-Haukåseveien). Her ligger tømmer som Oslo kommune har tatt ut i området sørvest for Mariholtet. Store skogsmaskiner har satt sine spor både i marka og på veien som nå er nokså sølete. Håper kommunen fikser dette så snart de er ferdige med sine skogsarbeider.  


Skogsarbeid sørvest for Mariholtet – Mariholtveien-Haukåsevein

Jeg følger lysløypa videre til Sleppa og Sarabråten. Så langt har det gått greit, men fra Sarabråten og nedover til Nøklevann kjenner jeg at det begynner å gjøre vondt under hælen. Den blir heller ikke bedre underveis og jeg går mer enn jeg løper opp Korketrekkeren og forbi Ulsrudvann til Haraløkka. Allikevel – en fin tur rundt Nord-Elvåga via Garfangåsen.

Ca 16,6 km

1:56

#østmarka #oslomarka #runforfun #trening #mosjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top