31 januar 2013

31 januar

Fra Haraløkka og over isen til Katisa. Etter mildvær og varm vind siste døgn, var det frosset til og det var hålke over vannet. Det jeg hadde av klister ble derfor igjen på isen og siste rest forsvant da jeg skrenset ned til Langvannsbekken og Petersbråtan.

 


Ødegårdsletta

 

På blanke ski skled jeg over Nord-Elvåga til Deledalen. Her var sporene ok men harde og uten feste, ble det en slitsom tur innen jeg kom til Mariholtet. Ved Sleppa tok jeg det veldig forsiktig og svingte til høyre mot Sarabråten. Farten var stor og det var lett å stake. Ved Sarabråten tok jeg imidlertid av skiene og løp forsikt ned til Nøklevann og så videre rundt til den andre siden. Ved Korketrekkeren var det så hardt at det ikke gikk å gå oppover. Jeg tok meg derfor ut på isen og på tynt snølag, skøytet jeg tilbake til Bråten og Haraløkka.

 

Ca 17,5 km

1 t 34 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top