Sandvika – Løkeneshalvøya tur retur…

20 oktober 2016. Trim i arb.tiden. Fra Sandvika krysser jeg elva før jeg passerer kommunegården og Storsenteret. Deretter følger jeg Sandviksveien, Billingstadsletta og Fekjan til Holmen. Det regner og er surt, men jeg fryser ikke. Fra Holmen fortsetter jeg på gangvei langs Slemmestadveien og videre innover i Leangbukta. Det er fint å løpe langs sjøen og jeg nyter ferden videre til veikryss på Vettre.


Leangbukta – Oslofjorden

Her tar jeg til venstre inn Konglungveien. Tidligere har jeg fulgt denne veien frem og tilbake på Løkeneshalvøya, men denne gangen, skulle jeg ta en runde. Jeg svinger derfor inn Munkesletta et stykke før jeg fortsetter langs Løkenesveien. Straks etter passerer jeg Løkenes gård og med utsikt mot Spirabukta, nyter jeg turen videre mot Spiradammen og Konglungen.


Spirabukta på Løkeneshalvøya utenfor Vettre i Asker er en flott badestrand med flytebrygger og natursand. Sti fra p-plass ved Spiradammen.


Gamle Konglungvei til høyre

Fra sundet ved Konglungen tar jeg Gamle Konglungvei til Spiradammen før jeg fortsetter langs Konglungveien til veikryss ved Vettre. Her svinger jeg til høyre og tar så samme vei tilbake til Sandvika og Skattens hus som jeg kom.

Mer om Løkeneshalvøya HER:

ca 24 km

2:18

#mosjon #trening #løpetur #budstikka #runforfun


Løkenes gård


Konglungen. (gml: foto)
 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top