Kolsåsrunden med klokka…

17 januar 2020. Trim i arb.tiden. Skulle ta samme runde som jeg tok til Sportsmandens virtuelle “Nyttårstrim”, men motsatt vei – eller med klokka om man vil. Til en forandring så regnet det da jeg skulle avgårde,men dette skulle gi seg underveis og det ble etter hvert nokså fint selv om sola uteble.

Fra SBC-bygget fulgte jeg Sandvikselva forbi Franzefoss Kalkemølle og Kirkerudbakken til Vøyenenga. Underlaget var stedvis svært glatt med vann på is og enkelte steder måtte jeg ut i veien, men fra Vøyenenga og videre, var det bra. Jeg krysser Isielva og straks etter går jeg opp bakken mot Wøyen gård.

 

Wøyen gård som har røtter tilbake til Jernalderen og som ligger mellom Lomma og Isielva, er en av de største gårdene i Bærum.

Deretter følger jeg gangvei langs Gamle Lommedalsvei til Bryn kirke. Det går greit og det kjennes bra, ingen vondter noen sted, bare å nyte.

 

 

Bryn kirke med Søndre Kolsåstopp i bakgrunn (gml:foto)

Jeg krysser elven Lomma og løper opp bakken før jeg fortsetter videre langs Brynsveien. Denne følger jeg videre forbi Kolsås St., Gjettum brannstasjon og Asker og Bærum sykehus før det bikker nedover mot Sandvika. Alltid herlig med litt nedover, men i motsetning til langrenn hvor man kan få litt hvile, så må bena videre – ingenting gratis. Vel nede avslutter jeg med å følge Leif Larsens vei og Elias Smiths vei den siste biten tilbake til SBC-bygget.

 

Kolsåsrunden – like fin begge veier og uansett vær. (gml:foto)

 

Ca 10,4 km

1:05

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top