Sandvika – TourDeFinance – Kongsveien..

24 februar 2016. Siden været var så flott og veiene tørre og fine hadde jeg planlagt å løpe hjem fra jobb denne gangen. Og fra Skattens hus i Sandvika følger jeg Sandviksveien til Høvik og Markalleen videre. I passende tempo (5:40) følger jeg <<Tour De Finance>> vestfra – forbi Lysaker, Sjølyst og Frognerstranda til Aker Brygge.


Frognerstranda


Fra en skyfri himmel ligger båtene badet i sol, herlig.

Jeg krysser forsiden av Rådhuset og fortsetter så videre langs Rådshusgata til Langkaia og Operagata.


Operaen

Jeg følger Bispegata langs Barcode og Middelalderparken før jeg ved Oslo gate, bestemmer meg for å droppe Alna-elva og heller ta Kongsveien videre. Så langt (ca 16 km) alt vel. Kongsveien kjenner jeg fra tidligere løpeturer og vet at den er brattest i starten og opp til Sjømannskolen. Jeg finner en bra rytme og det går greit forbi Sjømannsskolen og videre til det flater ut ved Sportsplassen.


Sørenga og Vippetangen sett fra Kongsveien.

Fornøyd med tingenes tilstand selv om det nå går noe saktere, fortsetter jeg langs Kongsveien og Ekebergveien. Halvmaraton (21 km) blir passert omtrent ved Kastellet og straks etter er jeg ved Sæter. Her i fra, tar jeg Nordstrandveien til Skulleruddumpa før jeg går opp Skullerudbakken. Bena begynner å bli møre, men det går greit og fra Rustadsaga går jeg opp skolebakken. Den siste biten hjem langs Børlelia, forsøker jeg å avslutte med stigningsløp. Ble vel så som så med det, men godt fornøyd allikevel.

Ca 26,9 km

2:41

#tourdefinance #løpetur #trening #mosjon #running

Flere bilder følger:


Lysaker elva  (gml:foto)


Rådhusplassen sett fra aker Brygge


Kongsveien 


Sørenga sett fra Kongsveien

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top