Sandvika – Bærums Verk – Haslum…

28 januar 2016. Trim i arb.tiden. Med sol og plussgrader var det herlig å kunne sette av sted langs Sandvikselva. Planen denne gangen var en tur rundt Kolsås via Bærums Verk og Haslum.

Jeg følger elva ett stykke før jeg ved Vøyenenga tar til høyre og inn på en gangvei. Denne følger jeg videre over Isielva og opp forbi Wøyen gård. Og med sola midt i mot, nyter jeg varmen fra denne mens jeg fortsetter mot Bryn kirke.


Bryn kirke sett fra Wøyen gård.

Det går greit på gangveien som stort sett er fri for snø og is og straks er jeg fremme ved Brynsveien. Her tar jeg til høyre ett lite stykke før jeg ved Bryn skole tar til venstre. Følger Lommedalsveien videre langs Lomma til Bærums Verk. Her i fra og opp til Toppenhaug er det bratt og jeg går opp Guldbrandslia og Bakerovnsberget til Øvre Toppenhaug. 


Guldbrandslia – Bærums Verk.

Vel oppe venter neste utfordring, for her langs Øvre Toppenhaug og Gml.Ringeriksvei, er det mye is, og uten pigger, ble det svært glatt enkelte steder. På glatta passerer jeg i tur og orden Fransezefoss, Steinsvann, Stein Gård og Goodhaap, før isen tar slutt og jeg igjen kan øke farten. Det går raskt videre siden det nå er mye nedover og i neste veikryss, tar jeg til høyre inn Prestveien. Her passerer jeg Haslum kirke og Haslum mens det fortsetter å gå nedover. Fra Prestveien fortsetter jeg langs Engervannsveien og Engervannet før jeg er tilbake ved Skattens hus i sandvika. En flott tur langs landeveien rundt Kolsås.

ca 19,1 km

#treningerbestute #mosjon #budstikka #turogtrening #running

Flere bilder fra samme tur:

Gml.Lommedalsvei. Kolsåstoppene i bakgrunn


Sandvikselva


Wøyen gård (gml: foto)

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Sandvika – Bærums Verk – Haslum…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top