Årets første løpetur i Favorittrunden …

2 januar 2023. I år som i fjor skulle første løpetur bli en tur i <<Favorittrunden>> uten pigger. Og når Sportsmanden frister med NyttårsLøftet 1. – 31.jan.2023, til inspirasjon både for seg selv og andre, bare måtte jeg være med.

Fra Haraløkka tok jeg Bølerlia til Nøklevann skole før jeg delvis skled ned “skolebakken”  til Rustadsaga. Deretter fulgte jeg Generalen, Skullerudveien og Enebakkveien videre forbi Abildsø til Ryen krysset.

 

 

 

Underlaget underveis er helt ok. dvs; at jeg løper i markert sykkelfelt som har hatt svart asfalt i mange år, men som nå er byttet med rød asfalt – skjønn det dem som vil ..??, men billig var det nok ikke. Uansett farge på asfalt så er denne høyt prioritert av Oslo kommune og derfor helt uten snø og is. Bare å nyte.

 

 

Straks etter Ryen krysset tar jeg gangvei til Manglerud langs T-banen (se bilde over) og Plogveien videre til Enebakkveien ved Joker. En runde jeg gjerne kaller “Jokerrunden”. Deretter tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. En tur å anbefale.

Med årets første løpetur i havn ble årets første skitur gått noen dager senere da kong vinter kom til Østmarka, men det får bli en annen historie.

Ca 12,7

1:23

Se tur i Favorittrunden på Strava HER:

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top