Sandvika – Stabekk – Bekkestua…

31 mars 2016. Trim i arb.tiden. Fra Sandvika på gangvei langs Engervannet og deretter Prestveien til Bærumsveien.


Engervannet – Sandvika. (gml:foto)

Denne og Høvikveien følger jeg til rundkjøring. Her svinger jeg til venstre inn Gml.Drammensvei mot Stabekk. Været er ok, men det er litt kjølig.


Gml.Drammensvei mot Stabekk


Kinemategraf (Stabekk kino) var den første kinosalen i Bærum. Kommunen kjøpte tomten i 1924, og kinobygningen stod ferdig i 1926. Kinoen som hadde 360 sitteplasser ved åpningen, ble avviklet i 1997. Den nedlagte kinematografen huser i dag “kulturhuset Stabekk kino”.

Fra Stabekk følger jeg Gml.Ringeriksvei videre og ikke lenge etter, er jeg på Bekkestua.


Bekkestua – Bærum

Jeg roter litt med å finne rett vei, men etter å ha spurt meg for, så finner jeg tilbake til Gml.Ringeriksvei. Planen var jo å følge denne til Haslum kirke. Det går greit videre og mens jeg kikker meg litt rundt, begynner det å snø. Ikke så mye, men det kommer noen fjoner. Jeg følger en gangvei til rundkjøring og her er det gangveier i flere retninger. Usikker på hvilke gangvei jeg skal ta (dårlig skiltet), tar jeg en som går rett frem. Jeg trodde dette var Gml.Ringeriksvei, men etter hvert ser jeg et veiskilt hvor det stod Gjønnesjordet. Den er grei tenkte jeg og satte så kursen mot Bærumsveien. Denne følger jeg så tilbake til rundkjøring ved Kirkeveien. Her i fra, tar jeg Kirkeveien-Drageveien og Stasjonsveien til Blommenholm st., før jeg der i fra følger gang- og turvei videre. Jeg svinger inn Sverrestien som er sperret for gjennomgangstrafikk, men som har et stiparti på ca 50-100 m, før den fortsetter mot Sandvika på den andre siden.


Stiparti på 50-100 m i Sverrestien


Sverrestien – Anthon Walles vei mot Sandvika sentrum

Jeg avslutter deretter med stigningsløp den siste biten frem til Skattens Hus. En flott tur i Sandvika og omegn.

Ca 15,3 km

1:27

#løpetur #trening #mosjon #turogtrening #budstikka #bærum

Flere bilder fra samme tur;


Ballerud golfbaner


Gml.Ringeriksvei mellom Stabekk og Bekkestua

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top