Haraløkka – Holtet – Ljan Stasjon….

28 mars 2016. Annen påskedag og ikke det helt store været, men da det sluttet å regne, snek jeg meg ut døra for en rolig løpetur. Og fra Haraløkka følger jeg deler av “favorittrunden” mot Ryen, men tar så av fra Enebakkveien og inn Sandstuveien. Denne løper jeg opp forbi Brattlikollen før det går nedover langs Erlandstuveien til Ekebergveien hvor jeg svinger til venstre. Her passerer jeg Bekkelagshallen før jeg tar en vei ned til høyre mot Bekkelaget skole og Holtet. Her svinger jeg til høyre langs Kongsveien og deretter inn Solveien som jeg følger frem til Ljan stasjon.


Ljan stasjon; er en jernbanestasjon på Østfoldbanen. Ljan stasjon ligger på Ljan i Bydel Nordstrand i Oslo. Stasjonen ble åpnet i 1879 og er stoppested på NSBs rute mellom Ski og Skøyen.

Fra Ljan St. følger jeg Ljabruveien videre til veikryss hvor jeg svinger til venstre. Det er bratt og jeg går opp Ingiers vei før jeg løper langs Åsdalsveien og Knud Øyens vei til Ekebergveien. Her svinger jeg til venstre og passerer Ljarbru St., før jeg fra Sæter tar Nordstrandveien videre til Skulleruddumpa. Det begynner å røyne på og jeg går opp Skullerudbakken og den neste før jeg fra Skullerud løper langs Generalen og hjem samme vei som jeg kom.

Ca 19,4 km

2:00

#løpetur #mosjon #trening #running 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top