Haraløkka – Valle – Østensjøveien…

21 mars 2016. Etter <<FredagsBirken>>skulle det nå bli godt med en løpetur for å strekke litt på bena, og fra Haraløkka satte jeg kursen mot Oppsal og Skøyenåsen skole. Her fortsetter jeg på en gangvei langs t-banen ett stykke før jeg følger Låveveien til Tvetenveien. Denne følger jeg så nedover til rundkjøring hvorfra jeg tar Teisenveien videre. Bena kjennes ok og det går greit.


E6 – Strømsveien sett fra gangbru ved Ulven

Jeg krysser E 6 på gangbru og tar så til venstre inn Karl Staaffs vei. Etter å ha krysset E 6 enda en gang, tar jeg en gangvei forbi Vallhall Arena og videre rundt Valle-feltet.


Valle-feltet

Og mens jeg løper ut Innspurten før jeg krysser E 6 for tredje gang, tenker jeg at navnet på veien må ha en sammenheng med Valle Hovin.

Innspurten er en gate på Helsfyr og Valle Hovin i Oslo ved Valle Hovin idrettspark. Navnet som er realtert til skøyteløpene inne på stadion, ble vedtatt i 1977″.

Fra Østre Gravlund ved Strømsveien, følger jeg Amund Bolts vei og Brynshøgda til Østensjøveien. Denne følger jeg så videre forbi Bryn og Østensjø skole før jeg svinger inn på gangveien opp til Skøyenåsen skole. Og for første gang, løper jeg opp hele bakken og videre til Oppsal. Her i fra, tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom.

Ca 14,6 km

1:24

#løpetur #mosjon #trening #running

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top