Rykkinn rundt fra sandvika….

28 oktober 2015. Trim i arb.tiden. Denne gangen hadde jeg tenkt å ta en tur rundt Rykkinn.

«Rykkinn er et boligfelt i Bærum utenfor Oslo, med ca 9000 innbyggere. Stedet ble utbygd med blokk- og rekkehusbebyggelse fra tidlig 1970-tallet.»

Fra Sandvika satte jeg kursen mot Evjebakken og opp til Brynsveien. Denne følger jeg forbi Bærum sykehus, Kolsås og Bryn skole, før jeg ved Bryn kirke tar til høyre inn Paal Bergs vei.


Bryn kirke; som er bygget i tegel og har 400 plasser, ble åpnet med stor seremoni 28 juni 1861.

I starten går det greit, men så stiger det mer og mer og midt i «Gommerudbakken» går det tungt, men opp kommer jeg og ved Gommerudbanen tar jeg en liten fotopause.

Gommerudbanen – Rykkinn

Bærums Verk og Hauger Idrettslag er et idrettslag som etter sammenslåing 1.jan.2014 dekker områdene Bærums Verk, Rykkinn, Kolsås og i noe grad også Lommedalen, Løkenhavna, Vøyenenga og Hauger i Bærum.

Gommebanen/Rykkinn, se Lysløyper og treningsløyper i Eineåsen

 Jeg følger Paal Bergs vei – Rykkinnveien videre og mens det går nedover, nyter jeg den flotte utsikten mot Skui, Vøyenenga (Kirkerudbakken) og Sandvika.

 
Rykkinnveien…

Vel nede i veikrysset Rykkinnveien – Økriveien, svinger jeg til høyre og følger gangvei langs Økriveien til Nybrua ved Ringeriksveien. 

Her i fra, følger jeg vei langs Isielva og Sandvikselva tilbake til Skattens hus i Sandvika. En flott rundtur fra Sandvika.

Ca 14,8 km

 1:23

 #løpetur #sandvika #rykkinn #mosjon #trening #turogtrening

Flere bilder fra samme tur:


Evjebakken


Rykkinnveien – Økriveien (rv 160)

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top