Med joggesko langs landeveien litt rundt omkring….

31.01.22. Siden det nå var skøyteis, bokstavelig talt, i lysløypa mellom Sarabråten og Sleppa tok Einar og jeg en løpetur på bar asfalt langs landeveien. Riktignok var det litt glatt i Granhekkveien mot Østensjøvannet, men ellers helt ok.

 

 

Oppsal gård i front, Oppsal senter med Haakon Tveters vei, Skøyenåsveien til venstre og Vetlandsveien til høyre. Trikkesporet til Østensjøbanen med vendesløyfe som var i bruk da Oppsal var endeholdeplassen fra 1926 til da banen ble forlenget til Bøler i 1958 – foto 1962 (oslobilder.no)

 

Fra Haraløkka tok vi grusvei til Ulsrudvann og Østmarkveien før vi fortsatte langs denne til Oppsal senter. Forholdene var stort sett bra, men litt is enkelte steder.

Vi løper langs Haakon Tveters vei et stykke før vi svinger inn Damfaret. Denne følger vi videre forbi Godlia til Solbergliveien og Tvetenveien. Her svinger vi til venstre og straks etter kommer vi til Hellerud T-bane st. Så langt alt vel, men jeg har fortsatt litt vondt i det ene benet.

 

Nordre Skøyen Hovedgård – 1956 (oslobilder.no)

Vi går opp bakken fra Hellerud før vi løper videre langs Thygesons vei rundt Skøyen Hovedgård til Østensjøveien ved Bryn senter. Her tar vi inn Harry Fetts vei og deretter Granhekkveien, som var svært glatt før vi fortsetter langs Østensjøvannet. Også her var det glatt og vi valgte derfor å ta Østensjøveien videre til Eterveien og deretter Generalen forbi Bogerud til Rustadsaga. Skolebakken eller “Drepern og den onde Søstra” spør jeg Einar som setter kursen mot sistnevnte bakke.

 

Nøklevannsbakken eller <<Drepern og den onde Søstra>> som den også kalles. (foto: gml. bilde)

Vi går opp bakken og løper rolig over Skredderløkka tilbake til Haraløkka. En flott tur litt rundt omkring langs landeveien.

Ca 12,6 km

1:30

Se tur på Strava HER:

04.02.22. Egentlig var planen en skitur i marka, men etter nattens regnvær ble det en tur med joggesko. Fra Haraløkka tar jeg Utnarksveien til Generalen og videre langs denne forbi Skullerud og Langerud til Abildsø krysset.

 

 

Herfra tar jeg Lambertseterveien til Lamberseter og videre forbi Nordseter til Ekebergveien. Her svinger jeg til venstre og følger veien til Sæter før jeg tar Nordstrandveien til Skulleruddumpa.

 

 

 

Jeg følger gang- og sykkelvei til Enebakkveien og Abildsø krysset hvor jeg denne gangen svinger til høyre inn Østensjøveien. Jeg både går og løper opp langs Eterveien til Generalen før jeg avslutter samme med vei tilbake til Haraløkka som jeg kom.

 

Ca 15,1 km

1:42

Se tur på Strava HER;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top