Landevei; Dælivann og Kolsås

28 mai 2014. Trim i arb.tiden. Fulgte veien langs Engervannet og videre opp forbi Haslum, Haslum kirke til Gml. Ringerikesvei hvor jeg tar til venstre. Det var godt og varmt og det ble ikke mindre varmt da det fortsatt gikk oppover. Passerte et nyere boligfelt, så Godt Håp, før veikryss.


Nytt boligfelt i Gml Ringeriksvei

Her tok jeg Dæliveien til venstre og etter å ha løpt ca 4-5 km med sammenhengende stigning, var det nå godt at det gikk noe nedover. Fulgte så en grusvei og passerte en flott plass ved navn Skotta, før nytt veikryss.


Skotta

Her velger jeg blå sti videre mot Dælivannet. Langs vannet var underlaget denne gangen bra, og det gikk greit videre forbi vannet og frem til Dæliveien ved Fleskum gård. Tenkte å følge Dæliveien videre mot Sandvika, men fikk så øye på en blå sti  jeg ikke tidligere hadde prøvet , og så bar det av sted på sti mot Kolsås.


stikryss, velger sti mot Kolsås

Etter ca 2,5 km på sti fra Skotta, kom jeg ut på vei og her  var det en flott utsikt mot Søndre Kolsåstopp.


utsikt fra Heggelia mot Søndre Kolsåstopp

Etter noen fotos, fulgte jeg Heggelia til Toppåsveien og Brynsveien. I veikryss tar jeg til høyre og følger langs  Bærumsveien til Skuiveien-Franzefossveien og så langs Sandvikselva tilbake til Sandvika og Skattens hus. En flott runde og særlig fint var det på sti fra Skotta til Kolsås via Dælivannet.

Ca 15,3 km

1:29

#løp #mosjon #tur #trening

flere bilder samme tur:


Engervannet


Dælivannet med Kolsås i bakgrunnen


ved Dælivannet


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top