Sandvika – Semsvannet rundt – Sandvika…

23 februar 2017. Trim i arb.tiden og litt til. Fra SBC-bygget i Sandvika fulgte jeg Jongsåsveien til rundkjøring ved Sandvika Storsenter og deretter Sandviksveien videre forbi Bjørnsvika og Gyssestad Båtforening til Slependveien og Billingstadsletta. Været var strålende og selv om jeg ikke hadde på mer enn nødvendig, ble det svært varmt. Heldigvis hadde jeg med drikke som jeg kunne ta underveis.

Siden jeg skulle rundt Semsvannet via Jansløkka skole, tok jeg av fra Billingstadsletta og fulgte Torstadveien videre. Det stiger jamt og jeg går det meste av veien opp til toppen. Her i fra følger jeg grusvei forbi Torstad gård og videre nedover til veikryss Skustadgata – Hvalstadveien. Og mens jeg går opp Hvalstadveien, nyter jeg utsikten mot det flotte kulturlandskapet.


Langs Torstadveien forbi Torstad gård til Skustadgata-Hvalstadveien.


Utsikt fra Torstadveien mot Berger gård


Utsikt fra Hvalstadveien

Jeg passerer Hvalstad St. før jeg fra Kirkeveien tar til venstre inn Otto Valstads vei. Også her er det bratt og jeg går det meste av veien. Underveis tenker jeg at det er mange og lange bakker, men trøsten fikk være at jeg skulle ned de samme bakkene på returen til Sandvika.

Fra Kirkeveien tar jeg til høyre inn Semsveien som jeg følger forbi Jansløkka skole til Sem gjestegård.


Langs Semsveien mot Semsvannet.

Fra Sem gjestegård følger jeg grusvei- og litt sti rundt Semsvannet via Tveiter gård. Og her forteller bilder mer enn ord…

Fra Hajem følger jeg Hajemveien over Tømmervika, forbi Tangen og tilbake til Sem gjestegård. Her i fra tar jeg delvis samme vei tilbake som jeg kom, men i krysset Hvalstadveien – Kirkeveien, velger jeg å følge Kirkeveien et stykke nedover før jeg tar til venstre inn Skustadgata. Denne følger jeg til Skustad og over Neselva på Skustad bro. Straks etter Skustad tar jeg «Kjærlighetsstien» til Åstadlia. Det går slakt oppover og det går greit å løpe. Utsikten er formidabel og jeg kan skimte Branntårnet i Østmarka.


Fra Skustad på Kjærlighetsstien til Åstadlia


Flott utsikt fra Åstadlia 

Jeg følger Åstadlia til Billingstad St. hvor jeg svinger til høyre. Endelig går det litt nedover før jeg svinger til venstre inn Billingstadsletta. Her i fra tar jeg samme vei tilbake til Sandvika og SBC-bygget som jeg kom. Avslutter en herlig tur med stigningsløp den siste biten. En flott tur i flotte omgivelser og nydelig vær.

Ca 22 km

2:28

#mosjon #trening #løpetur #budstikka #semsvannet #vestmarka #turogtrening


Tveiter gård, Askers Soria Moria?


Berger gård


Jansløkka skole.

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Sandvika – Semsvannet rundt – Sandvika…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top