Landevei; Sandvika – Haraløkka via Svartdalen

15 mai 2014. Planen i dag var å løpe fra Sandvika og hjem som en langtur, og litt før kl 13.30, var jeg klar for tur. Været var ok, litt overskyet, men behagelig temperatur, og faktisk kom det også noen dråper underveis.

Fra Sandvika følger jeg Sandviksveien forbi Solvikbukta, Høvik kirke, så over E18 til Høvik st. Fortsetter så langs Markalleen og Professor Kohts vei, til Lysaker. Finner rett gang-og sykkelvei over Lysaker og videre. Kjenner nå at de nye skoene ikke er helt innløpte da de så smått begynner å gange på hælen, men håper at dette gir seg og fortsetter så videre.

           mot Lysaker og fra Lysaker…

Det er flott på gangvei langs sjøen ved Bestumkilen og ved Sjølyst Marina, passeres 10 km. Det går forholdsvis greit, men gnagsår er ikke til å unngå. For å fokusere på noe annet, tenkte jeg på Oslo Maraton som er høstens mål, og med tanke på OM, syntes jeg plutselig at strekningen langs Frognerstranda mellom Bygdøy og Philipstad var nokså lang, og særlig når man kommer dit for andre gang..,vel vel tenkte jeg, det får bli til den gang.


Frognerstranda (gml: foto)
 

Fulgte Munkedamsveien ned til Rådhuset og Rådhusgaten videre til Operaen. Her krysser jeg veien på gangbru med flott utsikt mot Sørenga, så forbi Middelalderparken langs Bispegata og St.Halvardsgate til Galgeberg.


Sørenga

Hadde ikke helt bestemt meg for veien videre og om jeg skulle ta gangvei forbi kjerka til Etterstad og Bryn, eller om jeg skulle ta veien ned til Kværner. Jeg valgte det siste, og fra Kværner tok jeg grusvei inn Svartdalen langs Alna elva. 

 
            Svartdalen – Alna elva

Etter ca 200-300 m tok jeg sti til høyre mot Nøklevann. Her gikk det nå rett opp en bratt skråning med 50-60 stokker som trappetrinn før en ny bratt skråning opp til Svartdalsveien. Denne krysset jeg og så bar det  videre opp neste skråning til jeg igjen var i Svartdalsveien. Gnagsårene var nå vonde men, det gikk å løpe videre.

Jeg fulgte en gangvei til Ryen, Enebakkveien til Abilsø, så Skullerudveien og Generarel til Rustadsaga. Her går jeg opp skolebakken til Nøklevann skole, og så videre langs Bølerlia til Haraløkka. Jeg avslutter med stigningsløp den siste biten hjem. Det skulle nå bli godt å få av seg skoene.

Uansett vonter underveis, så var dette en flott tur.

Ca  25  km

2:25

#mosjon #løp #trening 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top